דרמה בפתח תקווה: חשד לרצח והתאבדות בחדר מדרגות בבניין מגורים ברחוב יהושע בן נון בשכונת שעריה בפתח תקווה. צרור יריות ארוך שנשמע מאחד הבניינים בשכונה השקטה בדרך כלל, הקפיץ למקום כוחות גדולים של משטרה שמיד עם כניסתם לחדר המדרגות הבינו כי מדובר בזירה קשה ביותר. בגרם המדרגות המוביל לקומה השנייה נראו מוטלות שתי גופותיהם של צעירים כשהם ירויים בפלג גופם העליון ולצידם אקדח, קסדה וצרור מפתחות.



השכנים שנותרו מבוהלים בדירותיהם סיפרו על מספר יריות רב שנשמע ולאחר הפסקה קצר נשמעה ירייה נוספת. השכנים התבצרו בדירותיהם מחשש ראשוני שבאחת הדירות מתבצר חשוד שכביכול ביצע את הרצח.



אלא, שמחקירה ראשונית עולה החשד לפיו שוטר מג"ב בן 34 תושב חדרה, הגיע לזירה כשהוא רכוב על אופנועו אותו החנה בכניסה לרחוב בין רכבים חונים, ככל הנראה בשל החשד שהצעיר האחר בן ה-32 מנהל קשר אישי עם גרושתו.



השניים יצאו החוצה מהדירה אל חדר המדרגות במהלך ויכוח שנתגלע ביניהם ושם על פי החשד ירה השוטר מספר יריות בקורבן ולאחר מכן ירה בראשו והתאבד. צוות זק"א בראשותם של ישראל גודלבסקי, חיים אוטמזגין ובערלה יעקובוביץ, הגיעו למקום וטיפלו בפינוי הגופות.



מוקדם יותר התקשרה צעירה שאמה מתגוררת במקום למוקד 100 של המשטרה וסיפרה כי בעת שיחת טלפון שניהלה עם אמה שמעה קולות ירי והטלפון נותק. ט' שנכחה בזירה סיפרה: "שוחחתי עם אמא בטלפון, שמעתי פתאום יריות, הפסקה ושוב יריות. התקשרתי בבהלה למשטרה, מעבר לזה אני לא יודעת כלום".



בעקבות רצף היריות נוצרה בהלה גדולה באזור הדרומי של פתח תקווה ובשכונות הסמוכות ולמשטרה הגיע גל של דיווחים כמו גם למוקד העירוני ולמד"א.



כוחות גדולים של משטרה בראשותם של מפקד מחוז מרכז, ניצב מוטי כהן, ומפקד משטרת פתח תקווה, סנ"צ טל פיקרביץ', הגיעו לזירה והחלו באיסוף הממצאים ובסריקות. מאוחר יותר הגיע לזירה גם מפקד משמר הגבול (מג"ב) ניצב קובי שבתאי, כדי לקבל פרטים ראשונים על השוטר שעל פי החשד ביצע את הרצח והתאבד. חקירת האירוע הוטלה על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז .



האירוע מגיע לאחר שלפני כחודש אירע ניסיון חיסול פלילי כשפיצוץ רכב אדיר הרעיד את צומת הרחובות ערבי נחל פינת שפע טל ברמת גן. היעד לפיגוע היה בן כהן, בכיר בארגונו של עמיר מולנר, שנפגע בפיצוץ ביחד עם מאבטחו האישי. כהן איבד באירוע את רגלו הימנית ואת כף רגלו השמאלית והתראיין לאחר מכן ואמר כי מצבו טוב והוא מרגיש "לא רע בכלל". כהן מסר כי הוא "יצא ממקומות יותר קשים, אז בטח שזה לא יעצור אותי".



פיצוץ הרכב על גבול רמת גן -תל אביב. צילום: חטיבת דובר המשטרה
פיצוץ הרכב על גבול רמת גן -תל אביב. צילום: חטיבת דובר המשטרה