הכרזתו של ארגון המורים על השבתת הלימודים בכל מוסדות החינוך העל יסודי ברמת גן, מחר משמונה עד עשר, גררה היום (רביעי) תגובות מעורבות, של הורים כועסים. ההורים הטוענים כי ילדיהם זקוקים לעזרה בלימודי המתמטיקה, בשל מחסור במורים ובשל הרצון ללמוד חמש יחידות במתמטיקה שיזכו אותם בבונוס בכניסה על האוניברסיטה על פי התוכנית "לתת חמש", של משרד החינוך שהוכרזה על ידי שר החינוך באוגוסט האחרון ומצד שני, מורים למתמטיקה המרגישים כי הקרקע נשמטת מרגליהם וכי מדריכים מחברות חיצוניות, תופסים את מקומם.



"ברמת גן, כמו בערים רבות, יושבים כ-40 ילדים בכיתה. מעודדים אותם לעשות חמש יחידות לבגרות ואז נוצר מצב שאין מספיק מורים. פנינו לאגף החינוך וביקשנו תגבור לתלמידים של חמש יחידות, כדי לעזור להם להגיע לקו הגמר כמו שצריך", טוען הורה שילדו לומד באחד התיכונים בעיר. "יש אצלנו מורים מצד אחד טובים ויש שפחות וזה לא מספיק בשביל שהילדים יגיעו לקו הסיום בהצלחה הנדרשת", הוא פוסק.



"לפני שבועיים הגיעו אלינו פניות ממורים למתמטיקה ברמת גן, מאורה מודיעים ומבליך ,כי מכניסים מורי קבלן למתמטיקה. מדובר במדריכים לפסיכומטרי, כאשר המורים הוותיקים בבית הספר צריכים להתחרות בהם, כשלמורי הקבלן תנאים הרבה יותר טובים", דיווח ל"מעריב אונליין", יו"ר ארגון המורים, רן ארז.


לדבריו, מצד אחד מלמדים שני מדריכים ללא תעודת הוראה, קבוצה קטנה של תלמידים בנפרד וזה יוצר מעין תחרות בכיתה של המורה הוותיק שהוא נשאר עם מרבית התלמידים ולבדו ומצד שני, גם משלמים להם שכר קבלן.



"זילות של המקצוע"


"יש כאן זילות של מקצוע ההוראה ותהליך של הפרטת מערכת החינוך", טוען ארז. "כל הציבור מודע למאבק של העסקת ההסתדרות הכללית נגד העסקת עובדי קבלן ופה מכניסים אותם עכשיו לתוך מערכת החינוך. השר בנט, החליט שהוא רוצה להעלות את מספר התלמידים הלומדים לחמש יחידות מה שהפך את לימודי המתמטיקה ל'ללייט'". עוד הוסיף: "נפגשתי עם ראש העיר, ישראל זינגר, שהבטיח לתת לי נתונים לגבי היקף התופעה בעירו אך עד היום לא נמסר לי תגובה".



"אנו מזועזעים מהחלטת ארגון המורים לבצע מהלך הפוגע בסופו של דבר בתלמידים", מסר בכעס, יו"ר הוועד העירוני בעיר, אלי פדלון. "התלמידים זקוקים לחיזוק משמעותי בלימודי מתמטיקה וזו עבורם הפעם הראשונה שהם זוכים לקבל ליווי מקצועי וצמוד, המאפשר להם להגיע להישגים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בהם". לדבריו, במקום לצאת להשבתות, יש לתמוך בעירייה שעשתה צעד חשוב וממנת עבור התלמידים שיעורי מתמטיקה נוספים, שיכולים להוזיל גם את העלויות בעבור שיעורים פרטיים שיצאו עד כה מכיסם של ההורים. "לא נסכים לניהול מלחמתו של ארגון המורים, על גבם של תלמידי העיר, שזכותם ליהנות מחינוך מצוין".



בעיריית רמת גן הסבירו כי העיר השיקה לאחרונה תוכנית תגבור ללימודי מתמטיקה באמצעות חברה שזכתה במכרז והחלה ללמד בתיכונים בעיר. התכנית מיועדת לתלמידי כיתות י"א, הנהנים ממורים נוספים למתמטיקה, המלמדים בקבוצות קטנות והומוגניות (כל התלמידים בקבוצה באותה רמה). המורה מתאים את אופן הלימוד לתלמידי הקבוצה הקטנה, דבר שמאפשר לתלמידים רבים יותר ליהנות מלימודי ארבע וחמש יחידות, בין אם הם תלמידים חזקים או מתקשים. כך, פחות תלמידים ינשרו לשלוש יחידות והעיר תוכל לחזק את לימודי המתמטיקה בהתאם להנחיית משרד החינוך.



עוד נמסר כי המורים הקיימים למתמטיקה היו שותפים לתהליך מאז תחילתו ורובם אף בירכו על הסיוע שיעזור להם להגיע עם תלמידיהם להישגים גבוהים יותר. המורים הקבועים למתמטיקה ממשיכים ללמד את הכיתות שלהם ונהנים מקבוצה קטנה יותר, בה כל תלמיד מקבל ליווי צמוד ואישי יותר.