הלקח לא נלמד: כשבוע וחצי אחרי התאונה הקשה בכביש 1
נהג אוטובוס מסתכל בטלפון. צילום: ארי המניק
, בה נהרגו שישה בני אדם ונפצעו 15 נוספים, נתפס במצלמה נהג אוטובוס של חברת "סופרבוס" כשהוא צופה בסרטונים בסמארטפון שלו, במהלך הנהיגה ובאוטובוס מלא בנוסעים.

הצלם, הנוסע ארי המניק סיפר ל"מעריב": "ניגשתי לנהג לצורך עניין מסוים ולהפתעתי אני רואה שהוא צופה בווידאו באמצעות הסמארטפון שלו. עמדתי לידו כמה שניות ארוכות כדי לוודא שאני אכן רואה נכון ודרשתי ממנו להוריד את המכשיר מידו. לצערי הייתי עסוק במהלך הנסיעה קודם לכן, אבל נוסעים נוספים שישבו לידי טענו כי הוא זיגזג בנהיגה שלו במשך זמן רב". 
 
"מקומם לראות איך נהגי אוטובוס שאחראים לבטחונם של אלפי נוסעים ביום, לא הפיקו לקחים מהתאונה המזעזעת שאירעה אך לפני שבוע", אמר הנוסע המניק והוסיף כי הוא יצר קשר עם חברת סופרבוס: "דאגתי שהמקרה יגיע לידיעתם. יצר איתי קשר מנהל שירות הלקוחות בחברה והודה לי על התיעוד והבטיח לי שהנהג יושעה מכל פעילות לאלתר".

חיים ביטון, נהג אוטובוס אגד שנעצר לאחר שהיה מעורב בתאונת הדרכים בכביש 1 שהביאה למותם של שישה בני אדם ולפציעתם של כ-15 נוספים, היה מעורב בתאונה כמעט זהה, בשנת 2013, באותו קטע דרך, וגם אז בנסיבות דומות, אלא שאז נפצעו 18 מיושבי האוטובוס באורח קל בלבד.



נוסע שיצא לו לפגוש בנהג כמה פעמים, סיפר בפוסט בפייסבוק על התנהגותו העצבנית ונהיגתו הרשלנית: "ידעתי. פשוט ידעתי שזה הוא. ואיך ידעתי אתם שואלים. ובכן, רק בגלל ששמעתי שאחד הנוסעים אמר שהנהג נסע כמו מטורף. לא היה צריך יותר מזה. זה היה ברור כשמש".



"נתחיל מההתחלה: לפני מספר שנים עליתי לקו 402 מירושלים לבני ברק. כבר בירידה של הקסטל התחלתי להבין שנפלתי על נהג מטורף שמסכן את הנוסעים. הוא חתך רכבים מימין ומשמאל ונצמד כמו משוגע לרכבים לפניו. הוא לקח סיבובים חדים במהירות הזויה, בטח ביחס לאוטובוס. אז, עוד עם הגלאקסי 1 שלי, צילמתי את זה בווידאו. כמובן שברבות השנים זה נמחק ונעלם, אבל האירוע זכור לי כאילו קרה הרגע. גם בתוך בני ברק הוא נסע במהירות גבוהה, כך שאם ילד חס וחלילה יקפוץ לכביש הוא לא היה משאיר לו סיכוי", סיפר הנוסע, אהרן רבינוביץ.

"ירדתי בתחנה האחרונה ברחוב רבי עקיבא ולמרות שישבתי יחסית מאחור, הטרחתי את עצמי לדלת הקדמית רק בשביל להעיר לנהג המטורף. ממש לפני שירדתי אמרתי לו משהו כמו "שמת לב שאתה נוסע כמו משוגע?". אם אני זוכר נכון הוא לא הגיב אבל המבט היה של בוז מוחלט. כאילו רוצה לומר 'על מה אתה מדבר? זו הייתה נסיעה רגועה לחלוטין - חכה תראה איך זה מרגיש כשאני באמת נוסע כמו משוגע'", כתב בפייסבוק.

ביטון בהארכת המעצר, הבוקר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ביטון בהארכת המעצר, הבוקר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"לפני כשנה וחצי עליתי לקו 67 בירושלים. ושוב הוא היה שם. במקרה העברתי את הרב קו של אחי והוא החליט שניסיתי כאילו לרמות את אגד. צעק עלי מול כולם והודיע לי חגיגית שהוא מחרים את הרב קו. לפני שירדתי ניגשתי אליו בדחילו ורחימו, מאחר וכבר ידעתי שהוא אדם עצבני ולא צפוי, וביקשתי את הרב קו. לאחר מכן הוא החזיר אותו, לא לפני ששוב צעק עלי מול כל הנוסעים. לא התרגשתי, ידעתי עם מי יש לי עסק", הוסיף.

"אתמול אני יושב במערכת כיכר השבת ומכסה את אסון 402. איך שראיתי את הציטוט מאחד הנוסעים על כך שהנהג נסע כמו מטורף ידעתי. פשוט ידעתי. הרגשתי קצת אשם על כך שלא התלוננתי עליו וחבל, אולי זה כן היה משנה משהו. אבל כנראה שכך זה היה צריך לקרות. ולמרות זאת, חש צביטה על כך שאני לא עשיתי את ההשתדלות שלי ולא דיווחתי על המקרה. חברים, הכתובת הייתה על הקיר! חברת אגד צריכה לתת דין וחשבון מפורט על כך שנתנו לאדם כזה לנהוג. אני בטוח שאלפי, אם לא עשרות אלפי, הנוסעים בקו 402 שנסעו איתו ידעו כולם שמדובר בנהג מטורף. אני בטוח שיש תלונות רבות נגדו", סיכם הנוסע בעדותו.