פיגוע דקירה במרכז קניות: מאבטח בן 48 נפצע הלילה (שישי) באורח אנוש לאחר שהותקף בגרזן בקניון מעלה אדומים. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי לפצוע ופינו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, כשהוא מחוסר הכרה ומונשם, עם סימני אלימות בפלג גופו העליון. הדוקר נמלט מהמקום.



מתחקור של המשטרה והשב"כ בשטח עולה כי ככל הנראה מדובר בפיגוע על רקע לאומני. כוחות משטרה רבים בשיתוף משמר הגבול וכוחות ביטחון נוספים בסיוע מסוק פתחו במרדף אחר החשוד בדקירה. בהערכת המצב של מפקד מחוז ש"י ניצב שלומי מיכאל אמר "מדובר באירוע קשה אנחנו נעשה הכל כדי לשים את ידינו על המפגע". בנוסף הוחלט על איסור כניסת פועלים לעיר עד יום ראשון.

מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים נמסר: "אל יחידת הטראומה פונה ממעלה אדומים גבר בן 48 עם דקירה בפלג גופו העליון. מצבו קשה מאוד, סכנה נשקפת לחייו". 



הפיגוע במעלה אדומים מתרחש לאחר שביום רביעי נהרג אליאב גלמן ז"ל, קצין מילואים תושב כרמי צור,  בפיגוע בצומת גוש עציון. גלמן, בשנות ה-30 לחייו, נפגע אנושות מאש כוחותינו שהגיבו לאירוע הדקירה. הצוות הרפואי בבית החולים שערי צדק נאלץ לקבוע את מותו. 
המחבל הדוקר, תושב דורא בן 27 שהגיע לזירה, שלף סכין ורץ לעבר הטרמפיאדה. קצין המילואים שעמד בצומת שלף את אקדחו לעבר המחבל בניסיון לנטרלו. לאחר מכן, בוצע ירי ממספר כיוונים שונים, כשקצין המילואים גלמן שעמד בקו האש, נפגע גם הוא אנושות. הוא נמצא בזירה כשהוא מחוסר הכרה והצוותים הרפואיים של מד"א שהגיעו למקום טיפלו בו ופינו אותו לבית החולים שערי צדק, אך מאוחר יותר, כאמור, נאלצו לקבוע את מותו. מצה"ל נמסר כי מתחקיר עולה כי הקצין נהרג מהירי שביצע כוח צה"ל לעבר המחבל.

גלמן ובנו. צילום: באדיבות המשפחה
גלמן ובנו. צילום: באדיבות המשפחה