מדברת לראשונה: ענבל אור, יזמית הנדל"ן שנעצרה השבוע בחשד להעלמת עסקאות בשווי של עשרות מיליוני שקלים, התראיינה הערב (שישי) לחדשות ערוץ 2 בעודה במעצר בית בביתה בתל אביב ואמרה: "אני בניתי עסק בעשר אצבעות במשך עשר שנים ואני מנהלת אותו ביושרה רבה, באמינות. לא הייתי מעלה על דעתי לעשות כזה דבר. אני מנהלת אלף יחידות דיור, 27 פרויקטים, למה לי לעשות כזה דבר?".



על רגע הזימון לחקירה אור אמרה: "אני עוד לא הצלחתי להבין מה זה בכלל, מה קורה כאן. פתאום כשהגעתי למשרדי רשות המסים וראיתי כל כך הרבה חוקרים הבנתי. אני לא הסתבכתי אבל אני מנועה מלדבר על החקירה. אין לי ספק שהאמת תצא לאור". אור התייחסה לכך שהיא נראית נרגשת מהמעמד ואמרה: "בכל זאת זה שוק, זה הלם. אני בן אדם, אני אנושית והיו לי דמעות, היה לי קשה. אין ספק שלא הבנתי מה קורה כאן".



"אני מנהלת מלמעלה, לא נמצאת בכל הפרטים"


"אני עובדת עם היועצים הטובים ביותר בשוק, יש לי אנשי מקצוע שעושים את עבודתם. אבל עדיין אני מנהלת מלמעלה, אני לא נמצאת בכל הפרטים", אמרה אור. היא התייחסה לחששות המשקיעים והבנקים ואמרה: "אני כאן, לא הלכתי ואני לא אלך ולכן מיום ראשון נהיה בעשייה ונפתח פרויקט חדש. כל מי שמבקש את הכסף יודע את הפרוצדורה, מי שרוצה לבטל עסקה יכול לקבל את הכסף בחזרה. החברה היא חברה איתנה, עברנו סערה אבל הכל יסודר. כל הרוכשים שלי מאובטחים מהשקל הראשון ששמו ועד השקל האחרון שישימו אצלי".



אור התלוננה כי התקשורת רודפת אותה ואמרה כי "אני חושבת שעשיתי טעות עם התקשורת - התראיינתי והבינו שאני יפה על המסך". היא נשאלה אם היא חושבת שהיא תיכנס לכלא ואמרה בתגובה: "לא רואה מצב שאני הולכת לכלא".



כזכור, אור נעצרה ביום שלישי ובתחילה היה צו אסור פרסום על שמה אך עורכי דינה ביקשו מבית המשפט להסיר את הצו, על מנת שתוכל להגיב לטענות נגדה על ידי רשות המסים. גם סמנכ"ל הכספים שלה נעצר בחשד שסייע לה בהעלמת עסקאות בעשרות מיליוני שקלים. אור עצמה טענה כי היא לא ידעה דבר מההתנהלות וברגע ששמעה על כך, מיהרה ללכת ולשלם. על פי החשד, הסמנכ"ל גם הוציא חשבוניות כוזבות.



אור והסמנכ"ל נעצרו על נושא הדיווח לרשות המסים. הסמנכ"ל נעצר לאחר שחקירה סמויה שנערכה במשך כחצי שנה על ידי חקירות מכס ומע"מ בירושלים בשיתוף משרד מע"מ ומס קנייה תל אביב, הפכה לגלויה. הוא שוחרר בהסכמתו תמורת הפקדת מזומן בסך 100 אלף שקלים, התחייבויות וערבויות על סך 700 אלף שקלים והפקדת דרכונו ל-180 יום.



מהחברה נמסר בתגובה כי "החברה נתבקשה לאחרונה על ידי רשויות המסים להעביר הבהרות בנושאים אזרחים. חשוב להדגיש כי החברה פועלת על פי חוק ובהתאם לחוות דעת מקצועיות. החברה משתפת פעולה לכל אורך הדרך עם רשויות החוק ומעבר לכך אין אנו יכולים להגיב".