"אין עוול כמו שנעשה לי, מעולם לא קרה במדינת ישראל דבר כזה. אם תיקחי את כל הראיות והדברים שקרו - היה פה בנאדם שלקחו אותו ורצחו אותו לגזרים על כלום ושום דבר. הייתי קבור מטר וחצי באדמה". כך נפתח הערב (שבת) הראיון שערכה מגישת וכתבת חדשות ערוץ 2, דנה וייס, עם הזמר אייל גולן, שנתיים לאחר "פרשת הקטינות", שנסגרה מחוסר ראיות. 



"היה פה מקרה של ארבע נערות ששיקרו במשטרה ונחקרו בחשד למתן עדות שקר. לא ראיתי מעולם את הבנות האלה. אין לי על מה להתנצל. לא הייתי משנה כלום אחורה", הכריז גולן.



גולן טען כמה וכמה פעמים במהלך הראיון כי לא ידע על הדברים שעשה אביו, שנידון לשנתיים מאסר בשל שידול קטינות לזנות. על אחד המקרים שאירעו בביתו, וכבר פורסמו בתקשורת, סיפר גולן: "אבא שלי בא אליי מאות פעמים הביתה. באותו היום הוא היה בבית עם שתי ידידות שלו, אני לא יודע מי הן בכלל. הוא דפק בדלת שלי ופתחתי, נכנסו אליי הביתה שתי הידידות שלו, התחלתי עם אחת מהן דיברנו קצת ולקחתי אותה הצידה. התחיל איזה אקט בינינו". גולן פנה לוייס ואמר לה: "אני רוצה לשמוע ממך - כשמדברים על מוסריות - כמה גברים היו שואלים אותה - 'תגידי את באמת בת 21'? היא אמרה שהיא בת 17 וחצי והפסקתי".



אייל גולן ורוסלנה רודינה. צילום: דיאגו מיטלברג


"תלו אותי בכיכר העיר"


גולן אמר כי הטענות על חוסר מוסריות בהתנהגותו אינן לגיטימיות: "האקט עצמו לא היה ליד אבא שלי, וזה לא העניין. יכול להיות שיש פה משהו לא בסדר. על הקטע הזה התנצלתי, אבל בין זה לבין להגיד שיש פה חוסר מוסריות והיו קטינות מעורבות - היא בת 17 וחצי היא לא קטינה. היא אמרה את גילה והפסקתי. לא הרבה היו עושים את זה. הסיטואציה לא נוחה? סבבה. אבל בשביל זה מוחקים עשרות פעמים שאני מתנדב בבית חולים לילדים ומופיע בהתנדבות במאות מקומות ו-11 פעמים זכיתי כזמר השנה וזמר העשור? כל מה שעשיתי, כל חיי נעלמו בגלל 'מעידונת', אפילו לא מעידה. בשביל זה מוחקים אותי ותולים אותי בכיכר"?. 



אתה אותו אייל גולן של לפני הפרשה?


"אני אותו אייל גולן, גר במקום אחר ואני פגוע. אמרו שעשיתי דברים ואז כשהתברר שזה לא נכון - לא אמרו 'סליחה טעינו', אלא אמרו שזה לא מוסרי".



ניתוק הקשר עם אביו


לאחר מכן סיפר הזמר כי לא קרא את כתב האישום על אביו: "זה לא מעניין אותי, אחרי שפרצה הפרשה הלכתי למשרד הפנים והורדתי את השם 'ביטון' מתעודת הזהות שלי. הייתי אייל ביטון-גולן והיום אני רק אייל גולן. עדיף מאוחר מאשר אף פעם".



בכתב אישום של אביך מדברים על אדם בן 65 שמשדל תלמידות ביה"ס לבוא איתו, שהפרס בסוף הדרך הוא אתה.


"מאיפה אני יודע מה הוא עושה? מה אני מתקשר לאבא שלי והוא אומר לי 'אני אצל מוסכניק עם נערה'? מה את רצינית? מאיפה לי איפה הבנאדם נמצא? לא יכולתי לדעת שזה קורה".



אתה סיפרת לחוקרים שאמרת לאבא שלך שייזהר להסתובב עם ילדות.
"זה היה אחרי המקרה שגיליתי שהיא בת 17 וחצי, ואמרתי לכל העובדים 'אל תסתובבו עם בחורות צעירות, אתם תגמרו לי את הקריירה'".



דני ביטון, אביו של אייל גולן. צילום ארכיון:יוסי זליגר, פלאש 90



גם בפרשת המסים לא ידעת מה קורה?


"נכון".



פתאום לא שמעת ולא ידעת?


"איך אני יכול לדעת"?



עוד הוסיף גולן: "קודם כל אני חושב על הקריירה, זה משהו שבניתי במשך 20 שנה. אם אותה ילדה בת 16, למה את לא שואלת אותה למה היא הולכת עם גבר בן 60? .



תחשוב רגע על הבת שלך


"אני בטוח שהבת שלי לא תגיע לסיטואציות כאלה".



מה ההבדל בין להגיד לחוקר שאתה לא תהיה בחיים עם מישהי בת 16, ועם מישהו בת 17 כן? ההבדל הוא שזה לא פלילי?
"קודם כל כן. מבחינתי קודם כל זה חוקי ולא פלילי".



אז פה אני לא מבינה אותך.


"לא אמרתי שאשכב עם בחורה בת 17, אמרתי שיש הבדל כי בת 17 זה חוקי. אם בחורה אומרת לי 'אני בת 22' לא אבקש ממנה תעודת זהות. אז אני אייל גולן - אני לא האפיפיור. תראי מה בחו"ל עושים כוכבי הרוק, אני לא עושה עשירית ממה שהם עושים. הכי מוסרי שיש בעולם זה אני - חד משמעית".



כשנשאל מה בנו אמר לו ביום שנעצר, החל גולן לבכות, וסיפר: "הוא אמר לי שהוא מכיר את אבא שלו. הטלפון שלו פירק אותי כי מבחינתי הכל טוב ואני יודע שאני אצא מזה. הבנתי שהבן שלי צריך ללכת ברחוב לבית הספר וזה פירק אותי שהם היו צריכים לעבור את זה. אני אתמודד עם הכל, אני אדם חזק, אבל למה הם צריכים לעבור את זה".