המשטרה עיכבה היום (ראשון) לחקירה מספר מתנדבים מארגוני חירום והצלה, שעומדים מאחורי העברה והפצה של הסרטונים מהפיגוע בקניון מעלה אדומים ביום שישי האחרון. אחד הנחקרים הקדים והפיץ הודעה שבה ציין כי הוא זה שהיה קשור להפצת אחד הסרטונים, אך הוא לא ידע שבפרשה האמורה תלוי ועומד צו איסור פרסום. הוא יצא בקריאה לחבריו בקבוצת הווטסאפ להימנע מהעברת הסרטון האמור.

במשטרה מנסים עתה להתחקות אחר המקור, שיזם את העברת והפצת הסרטונים, ולנהוג מולו בחומרה רבה לנוכח חשיפת פרטים מוכמנים והפרת צו איסור הפרסום שהוטל על כל פרט מפרטי החקירה, לרבות הסרטונים והתמונות.

"למתנדבי יחידות החירום וההצלה יש נגישות לזירות אירוע קשות ביותר וניצול הנגישות האמורה לצורך הפצת סרטונים וצילומים מהזירה, כשחלקם מכילים פרטים מוכמנים", אמר גורם במשטרה. הוא הוסיף כי "מעבר לעובדה שהמתנדב מועל במטרת פעילותו הוא עלול להסתבך בשיבוש הליכי חקירה ואפילו בהפרת צו איסור פרסום בדיוק כמו שקרה כאן".

הגורם אף התייחס לפן המוסרי של העניין: "מעבר לכל זה יש גם את הפן ההומני האתי. יושבים בבית בני משפחתו של המאבטח, לרבות אשתו וילדיו, והם לא צריכים לראות מראות כאלה לפני שקיבלו הודעה בכלל על האירוע. צריך לפני תאוות הפרסום והרייטינג לעשות סטופ ולחשוב במי אנחנו עלולים לפגוע, וכאן לא נעשתה החשיבה הזאת".