בתוך שנתיים נפתחו מעל 50 תחומי דעת שונים בלימודי השכלה כללית, כך עולה מנתוני משרד החינוך. מדובר במגוון שיעורים חדשים, במגוון רחב של תחומים, פילוסופיה, חינוך פיננסי, בריאות, ספורט, תיירות , אומנות, קולנוע ועוד. חלק ממערכי השיעור, שמיועדים לתלמידי כתה י', פותחו על ידי הצוותים המקצועיים של משרד החינוך ואילו אחרים על ידי בתי הספר, בהתאם לתפיסת עולמו של המוסד החינוכי. הלמידה מתבססת על סיורים, הכנת סרטונים, די-בייט, הכנת קליפים, הרצאות ועוד. 


בלימודי הפילוסופיה יכירו התלמידים את טובי הפילוסופים בעולם: סוקראטס, הובס, ניטשה ועוד. תכנית הלימודים בנושא בריאות,  כוללת מגוון תחומי בריאות בהם: קרינה על היבטיה השונים, תזונה במבט אחר, תרומות - תרומת דם  ותרומת איברים, שינה ובריאות  ותוכנית הגיאוגרפיה תעסוק באסונות טבע ובתהליכים המעצבים את כדור הארץ.
 
העבודות ומטלות הביצוע יקנו לתלמיד כלים להתמודד עם אתגרי המאה ה-21. תהליך הלמידה יכלול קריאת מקורות מגוונים, הוצאת עיקר מטפל, ארגון ומיפוי של מידע וידע, חיפוש סיבות לתופעות, עריכת השוואות, העלאת שאלות, חשיבה מסדר גבוה, הצגת טיעון והסקת מסקנות. בסוף תהליך העבודה יידרש התלמיד להגן על העבודה בכתב ובעל פה.


"לימודי ההשכלה הכללית מיועדים להרחיב את אופקיו של הלומד ולעורר את סקרנותו ורצונו להעמיק ולהרחיב ידיעותיו בנושא או בתחום דעת במסגרת מערכת החינוך, במסגרות אחרות וכלומד עצמאי. על המדף נמצאות תכניות שפותחו במטה משרד החינוך, כמו כן בתי הספר מוזמנים לפתח  תכניות משלהם התואמות לצרכים שלהם ולתפיסת עולמם של בתי הספר",  הסבירה מ"מ יו"ר המזכירות הפדגוגית דליה פניג.

מנהל שש שנתי, באורט קרית טבעון, איתי לוי, מציין: כי, "תכנית ההשכלה הכללית מאפשר למורים ללמד תחומי דעת שאינם בתכניתה לימודים הרגילה, בית הספר שלנו בחר תכניות כגון; חינוך פיננסי, יזמות, שיש בהם עניין ורלוונטיות ללומדים, מאפשרת למידה חווייתית, מסקרנת ומשמעותית, סיפר ל"מעריב אונליין".

"בבית ספרנו אפשרנו לכל מורה להגיש הצעה לתכנית בהשכלה כללית, הקמנו ועדה ובחנו את כלל התכניות ובחרנו את התכניות שהתאימו ביותר ללומדים שלנו, אחר כך הגשנו את התכנית למשרד החינוך לאישורם".  כזכור, במסגרת יישום "רפורמת הלמידה המשמעותית", משרד החינוך קבע כי בחינות הבגרות יתקיימו בכיתות יא' ו- יב' בלבד. בנוסף, תלמידי כיתה י'  יידרשו לשעתיים שבועיות בלימודי השכלה כללית, זאת כתנאי לקבלת תעודת הבגרות.