טייסים מטייסת 117 ברמת דוד הצטרפו לתלמידי תוכנית "הטייסת" בבית הספר "גיורא יוספטל" במגדל העמק ויחד קיימו אימון טיפוס משותף. "מועדון הטייסת" הוא תוכנית הדגל של בית הספר במגדל העמק מטעם "קרן רמון" על שמם של אילן ואסף רמון ז"ל והמועדון יצא לכבוש עוד אתגר בדרך למנהיגות חיובית ערכית. חניכי התוכנית, יחד עם טייסים מטייסת 117 שבבסיס רמת דוד שמאמצת את החניכים, קיימו אימון משותף בקיר טיפוס בקיבוץ העוגן שנחשב לאחד מקירות הטיפוס הגדולים ביותר בארץ ומתקיימות בו תחרויות טיפוס מקצועיות. מטרת האימון המשותף הייתה לגרום לתלמידים להתמודד עם קשיים ולהציב אתגרים וביניהם פחד ולגלות שהשמיים הם לא הגבול.



תוכנית הטייסת החלה לפעול לראשונה כיוזמה מקומית לפני תשע שנים בשיתוף טייסת 117 בבסיס רמת דוד והרשות המקומית. התוכנית עלתה מתוך הצורך לגרום לשינוי התנהגותי, חברתי, רגשי ולימודי בקרב התלמידים על ידי פעילויות משותפות עם טייסים המהווים דוגמה ומודל לחיקוי עבורם. בשנים האחרונות אומצה התוכנית על ידי "קרן רמון" וכיום היא פועלת ב-20 בתי ספר וכ-400 תלמידים בכל רחבי הארץ.



טייסת 117 יחד עם התלמידים
טייסת 117 יחד עם התלמידים



חן שטרומן, מדריך התוכנית סיפר כי "הרעיון מאחורי קיר הטיפוס הוא שהתחרות היא לא בין האחד לשני אלא של כל אחד עם עצמו. על כל אחד מוטלת משימה לעשות לפחות צעד אחד מעבר למה שהוא חושב שהוא מסוגל וכל זה על מנת לחזק את תחושת המסוגלות והיכולת להתמודד עם אתגר".