הראפר והזמר אבי מסיקה הקים אוהל מחאה מול תחנת הרדיו גלגלצ ואיים אף לפתוח בשביתת רעב, כדי שישמיעו את שיריו בתחנה. מסיקה הצהיר שלא יהיה "גבי שושן הבא". שי גולדשטיין ודרור רפאל שוחחו איתו היום (שלישי) ב"רדיו ללא הפסקה 103FM".

שי: "אתה באוהל עכשיו?"

מסיקה: "אני באוהל".

דרור: "'לא אהיה גבי שושן הבא', אתה אומר".

מסיקה: "בהחלט".

שי: "אתה עושה קמפינג?"

מסיקה: "חלילה, אני עומד פה קצת יותר מ-24 שעות".

דרור: "אבל אנחנו לא מכירים אותך כמישהו שהוא על תקן גבי שושן בשום אופן".

מסיקה: "לא, חלילה, אני עדיין חי"





דרור:
"אז מה זה אומר 'אני לא אהיה גבי שושן הבא'?"
מסיקה: "שימשיכו להתעלם ממני".
שי: "אבל היה לך להיט גדול בגלגלצ, 'תני לי אהבה, תני לי לחבק אותך'".
מסיקה: "אתה רואה? מפה אתה כבר נותן לי את הכיוון הכי טוב למחאה הזאת. קודם כל, יש לי מעל 30 להיטים".
שי: "30 להיטים בגלגלצ היו לך? אז אתה יכול להתלונן?"
מסיקה: "לא בגלגלצ, 30 להיטים שהם שלי".



שי:
"אז מה אתה מתלונן?"
מסיקה: "כי עשר שנים לא ניגנו אותי בתחנה".
דרור: "נו, אבל אולי אתה לא ה'טייפ' שלהם, מה הבעיה?"
מסיקה: "אין דבר כזה. אתמול הייתי בפגישה והם אמרו לי שאני כן. אז שאלתי אותם למה אתם לא מנגנים".

שי: "עם מי נפגשת? עם נדב (רביד, מנהל גלגלצ)?"
מסיקה: "נפשתי עם נדב, עם יסמין ועם אביעד".
דרור: "אמרו לך שאתה סבבה, השיר סבבה".
מסיקה: "אמרו לי שאני סבבה. אז אוקיי, אם אני כל כך סבבה, אז מה הבעיה? 'תקשיב, יש עוד חברים במועצה', מתחילות החארטות".
דרור: "לא חארטות. יש ועדה והם דנים ביחד".
מסיקה: "רגע, סליחה, התקשרת אליי, אז באיזה צד אתה?"
שי: "נכון, התקשרת אליו, תהיה בצד שלו, מה זה אתה בצד של גלגלצ עכשיו?"
דרור: " עיתונאי צריך לשאול את השאלות הקשות".
שי: "עיתונאי..."

דרור: "לא יינתן לי פוליצר אם אני אומר לך 'כל הכבוד לך, כל הכבוד לך'. צריך לשאול אותך שאלות קשות".
מסיקה: "בוא אני אסביר לך. קודם כל, כשנכנסתי אליהם לתחנה אפילו לא דיברתי על השיר שלי. כרגע אני לא מוחה על השירים שלי, ולא על זה שאני שר היפ הופ ושאני מזרחי, זה לא מעניין אותי ואני לא רוצה מגזרים".
שי: "עשית להם תרגיל פעם, שלחת להם חצי שיר, תספר, תספר, שלחת רק 30 שניות מתוך שיר, הם אמרו שמענו את כל השיר ואנחנו לא אוהבים'. ככה אתה טוען. אולי הם חשבו שזה כל השיר, 30 שניות, אז הם אמרו, מה זה שיר קצר מדי".
מסיקה: "איזה נקניק. אם זו ההזדמנות שנותנים לכל זמר אז..."
שי: "אבל אח שלי, אפשר תוך 30 שניות לדעת אם שיר הוא טוב או לא, אפשר".
דרור: "30 שניות זה אינטרו והתחלה"
שי: "לא צריך יותר מזה".

דרור: "ואם הוא מתפתח לפזמון מגניב?"
מסיקה: "רגע, תנו לי לדבר. אתה חושב שאם בן אדם משקיע עשרת אלפים שקל, 30 שניות זה מספיק?"
שי: "תוך 30 שניות אני יודע אם השיר הוא טוב או לא".
מסיקה: "לא נכון. לא מסכים איתך בכלל".
דרור: "בקיצור, אתה רוצה שישמיעו אותך בגלגלצ".
מסיקה: " אל תסלף את דבריי, ממש לא. אני מבקש שישנו את שיטת הפלייליסט".
שי: "מה השיטה שאתה מציע?"
מסיקה: "אני מציע שיעשו שעתיים בשבוע, הזדמנות לכל האמנים שלא עברו פלייליסט, מין תחרות הצבעות או לא חשוב מה".
שי: "אבל אי אפשר. יוצאים 300 סינגלים כל יום. אי אפשר להשמיע את כולם".
מסיקה: "יוצאים בין 100 ל-200 סינגלים בשבוע, וזה אפשרי".

בשלב זה צורף לשיחה אבי שושן, עורך חדש בגלגלצ.
דרור: "אבי, יש אוהל מחאה בחוץ, ראית אותו?"
שושן: "שמעתי על זה".
שי: "אתה יודע מי יושב שם".
שושן: "אבי מסיקה".

שי: "הנה הוא על הקו, ויש לו שיטה חדשה שהוא רוצה להציע לכם, בבקשה".
מסיקה: "הצעתי את זה לנדב (רביד, מנהל גלגלצ) אתמול. הוא לא...".
שי: "אז תציע עכשיו לאבי שושן. הביאו אותו בשביל המוזיקה הים תיכונית".
דרור: "אבי, מה אתה אומר על השיטה שלו, של שעתיים בשבוע שירים ישראלים חדשים?"
שושן: "זו השיטה של אבי מסיקה? שעתיים בשבוע שירים ישראלים חדשים? אני לא חושב שזה יעבוד".
שי ודרור: "למה לא?"
שושן: "כי זה מאוד קשה לאוזן לשמוע משהו חדש, שוב ושוב ושוב".
מסיקה: "אתם לא אומרים את זה בצורה נכונה".
שי ודרור: "אז תגיד את זה אתה".
מסיקה: "יוצאים בשבוע בין 100 ל-200 שירים, לפלייליסט עוברים בין שניים לארבעה ויש פלייליסט לילה ופלייליסט יום. אני שעתיים בשבוע רוצה להקדיש כסוג של הזדמנות שנייה, לאמנים שלא נכנסו לפלייליסט, על ידי הצבעות".

דרור: "תחשבו על זה אבי, בסדר?".
שושן: "אוקיי".
שי: "נשמע כאילו אתם בטוח תחשבו על זה".

השתתף בהכנת הכתבה: אסף נבו