במשך כשעה עומת היום (שלישי) אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, עם עובדת שעבדה תחתיו סבטלנה גורודצקי במשרדי להב 433 במשטרה בלוד, זאת לאחר שהתלוננה נגדו כי הטריד אותה מינית וביצע בה מעשים מגונים במספר הזדמנויות.



כזכור, גורודצקי שעבדה במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים הגישה תלונה וטענה כי במסגרת עבודתה תחת ניהולו של אב הבית נפתלי הטריד אותה אב הבית במספר הזדמנויות ואף ביצע בגופה מעשים מגונים.



נפתלי הכחיש את החשדות נגדו ובמשטרה עיכבו את המשך החקירה בעקבות החקירה שהתנהלה בגין פרשת מעונות ראש הממשלה. במשך תשעה חודשים המתינה העובדת להזדמנות שבו תוכל להתעמת מול נפתלי והיום כאמור עם חידוש החקירה בעניין התלונה האמורה כשהגיע נפתלי למשרדי להב 433 הוא נקרא לעימות מול גורודצקי.



פרקליטתה של המתלוננת, עורכת הדין שרה מרקוביץ ,מסרה עם צאתה מהעימות: "אני מרוצה שסוף סוף נערך העימות תשעה חודשים לאחר הגשת התלונה. ייתכן שהדבר נובע מהלחץ התקשורתי. יחד עם זאת עדיין מבחינת הנראות הציבורית זה בעייתי שאותה יחידה חוקרת את שתי הפרשות".




"שלח ידיים וניסה ללטף"



כזכור, תחילת הסיפור בסדרת שיחות שניהל נפתלי לפני כשנה עם שורת עובדים לשעבר בבית ראש הממשלה, בניסיון לגייס אותם להעיד לצדו נגד בני הזוג נתניהו. גורודצקי, שקיבלה גם היא שיחה כזו מנפתלי, ביקשה ממנו שיניח לה בטענה שאין לה שום תלונות. בשלב מסוים היא הזכירה באוזניו את עניין ההטרדות המיניות שעברה לכאורה על ידו, והזהירה אותו כי בכוונתה להתלונן על כך במשטרה. נפתלי מיהר בעצמו למשטרה, מסר את קלטת השיחה שלו עם גורודצקי וטען באוזני החוקרים כי אין שחר לדברים.



"יום או יומיים אחרי שיחת הטלפון שלי עם מני", סיפרה ל"מעריב", "אני שומעת פתאום בתקשורת שהוא הלך למשטרה מיוזמתו כדי למסור עדות וביקש חסינות, כדי שלא יוכלו להעמיד אותו לדין על דברים שהוא עשה כשהוא עבד במעון ראש הממשלה. היה לי ברור שזו התגובה שלו לשיחה שלנו. שהוא החליט להקדים תרופה למכה".



כחודש לאחר אותה שיחה בין השניים, חשפה גורודצקי את סיפורה כאן, ב"מעריב". גורודצקי סיפרה כי רק לבודדים, בהם היא ונפתלי, היה אישור להסתובב בקומת המגורים של ראש הממשלה.



“רוב הזמן כשעבדתי שם הייתי לבד בקומה", סיפרה. "ראש הממשלה היה יורד בבוקר למטה, שרה הייתה יוצאת לעבודה, יאיר היה הולך לצבא, אבנר לבית הספר, ואני הייתי נשארת לעבוד. לפעמים מני היה עולה למעלה, ואז היו המצבים שבהם היינו נמצאים שם שנינו לבד. בהתחלה הוא התחיל להתעניין ולשאול מה המצב שלי ומה איתי, מבחינה משפחתית כאילו, וסיפרתי לו שאני חיה לבד עם הילדים. הוא היה אומר לי שאני אישה טובה ומתחיל לדבר איתי בצורה שלא נעים לי להגיד אותה. אלה לא מילים שאני משתמשת בהן. הייתי בהלם. לא הבנתי איך הוא מרשה לעצמו".



"במצבים שהיינו לבד, הוא היה חוזר על המילים האלה ועל הדיבור הזה, ולי זה ממש הפריע. מתי שלא היה אף אחד לידי הוא היה מתחיל. לפעמים זה קרה בחדר הכביסה, כשהוא בא לתת לי חומרים וניצל את זה שאנחנו לבד, ולפעמים זה היה בחדר השינה של בני הזוג נתניהו. בהתחלה הסברתי לו שזה לא מתאים. אמרתי לו שזה מפריע לי שהוא מדבר אלי ככה. הוא לא הגיב למילים שלי. היו גם מקרים שהוא שלח ידיים לגעת בגוף שלי, שהוא ניסה ללטף. הייתי מזיזה לו את היד ואומרת לו שזה לא לעניין. הייתי מנסה להתרחק ממנו, למנוע מצבים שאנחנו לבד. הדברים האלה קרו הרבה פעמים כשהיינו לבד בקומה של המגורים".



סבטלנה גורודצקי. צילום: אבשלום ששוני
סבטלנה גורודצקי. צילום: אבשלום ששוני



גורודצקי העידה עוד כי במספר הזדמנויות אמר לה נפתלי "את אישה טובה ומגיע לך ... טוב" וכן שמספר פעמים ניסתה להרחיק את ידו ממנה. בבדיקת פוליגרף שערכנו לה ב"מכון הישראלי לפוליגרף" עלה כי גורודצקי דוברת אמת.



זמן קצר אחרי הפרסום ב"מעריב" זומנה גורודצקי ללהב 433. במשך שעה ארוכה היא ישבה מול רב פקד ארנון חגיגי והשיבה לשאלות בעניין העסקתה במעון ראש הממשלה, ובעניין טיפולה אז באביה של שרה נתניהו. גורודצקי: "באמצע החקירה נכנסה חוקרת ואמרה לי שבעקבות מה שהיא קראה בעיתון, כדאי שאמסור עדות או תלונה גם על זה, אבל אז ארנון אמר לה שזה לא שייך עכשיו".



כעבור כשבועיים, ב־6 במאי, קיבלה גורודצקי שיחת טלפון מראש צוות החקירה, רפ"ק אבי רוטנברג. "הוא ביקש שאגיע שוב וכשאמרתי לו שאני לא מרגישה טוב, הוא בא אלי הביתה בעצמו כדי להסיע אותי לחקירה".



הפעם נתבקשה גורודצקי לספר את כל מה שקרה לה עם מני נפתלי. בסוף החקירה נמסר לה טופס חתום על ידי רפ"ק ארנון חגיגי, "אישור בדבר הגשת תלונה", המעיד כי מסרה תלונה על עבירות של הטרדה מינית ומעשה מגונה.



"לפני שהלכתי, הם אמרו לי שבשלב הבא הם יערכו עימות ביני לבין מני, אבל מאז עברו תשעה חודשים והם לא דיברו איתי יותר בעניין הזה עד היום", סיפרה. כעבור זמן מה, להערכתה כחודשיים, זומנה שוב לחקירה נוספת, שוב בעניין המעונות. "באמצע שארנון חקר אותי נכנס לחדר אבי (רפ"ק אבי רוטנברג - ק"ל) והתחיל לצעוק עלי שאני משקרת ושהוא ידאג שיכניסו אותי לנווה תרצה. נכנסתי ללחץ ורציתי ללכת. ארנון שלח אותי למדוד לחץ דם ואחר כך הוא החזיר אותי לחדר והבטיח לי שאבי לא יתערב יותר ולא יצעק עלי שוב. אבי נכנס רק בסוף החקירה ואמר לי 'עכשיו את משקרת יותר טוב'".