מחריף סכסוך העבודה בין ועד הטייסים להנהלת אל על. ביומיים האחרונים הודיעו למעלה מ-20 מטייסי החברה שהם חולים ואינם יכולים לטוס. בעקבות זאת, חברת אל על נאלצה לבטל אמש (רביעי) את הטיסה לבייג'ינג ולהוציא את הטיסה לניוארק במטוס חכור.

העימות בין הטייסים להנהלת אל על נובע מאי הסכמה על תוספות שכר ותנאי עבודתם של הטייסים, שעלותם הכספים מוערכת בכ-100 מיליון שקל. חברת אל על אף חכרה חמישה מטוסים מחברות זרות, בניסיון להפעיל את לוח הטיסות המתוכנן כסדרו.

מהנהלת אל אל נמסר: "השיבושים בטיסות הם תוצאה של התניות מצד טייסים לביצוע משימות, בעיקרן דרישה מוקדמת לפיצול טיסות (כלומר סירוב לבצע את הטיסה הלוך וחזור ודרישה לבצע טיסה לכיוון אחד בלבד וחזרה כצוות לא פעיל, אשר מחייב הכפלה של ההוצאות לכל טיסה והכפלת שכרם), שלא על פי ההסכם, דרישה לקבלת מושב מנוחה במחלקת עסקים ועוד".

"פעולות אלה גורמות להגדלה משמעותית של הוצאות החברה, דווקא בעידן בו התחרות מתגברת ועל החברה להפנות יותר משאבים לשירות נוסעיה". עוד  ציינו בהנהלת אל על כי "לא נאפשר לטייסים להעלות את שכרם בעשרות אחוזים, שלא על פי ההסכם בדרכים עקלקלות ומניפולציות".

ועד הטייסים דחה את טענות ההנהלה ואמר מנגד שטייסי החברה מוכנים להטיס את כל הטיסות. הוועד יצא נגד המהלך של אל על לחכור חמישה מטיסים זרים עם צוותים זרים.