הוריו של הפעוט בן הארבעה חודשים שסובל מחבלה קשה בראשו לאחר חשד כי עבר טלטול, התייחסו היום (חמישי) לראשונה לפרשה, זאת בהמשך להארכת מעצרה של בעלת המשפחתון בו שהה תינוקם, החשודה בגרימת חבלה חמורה. בהודעה שמסרו לתקשורת אמרו ההורים, עידן ולירון, כי הם מבקשים להתפלל לשלומו של בנם, דניאל. כמו כן אמר האב: "הבן שלי מטופל כבר כמה ימים, ויש חשש כי הוא סובל מחבלה. אנחנו מצד אחד מאוד דואגים, מצד שני אנחנו שמחים על הטיפול הטוב. אנו רוצים שכל אחד שרואה ושומע אותנו, יתפלל לילד שלנו, הבן שלנו, שנעבור את זה ושנהיה חזקים".



רופאו של התינוק, ד"ר אלחנן נחום, מנהל יחידת טיפול נמרץ בשניידר, התייחס למצבו של הפעוט: "הוא הגיע אלינו במצב קשה, כרגע אנחנו בשלבי בירור על המקרה ועוד מוקדם לקבוע. הוא עבר סדרת בדיקות שמעלות חשד שהוא סובל מנזק גופני, אך שוב, אנחנו בתחילת הבירור. בשלב הנוכחי הוא מורדם ומונשם במצב קשה, על מנת לשמור על האיברים החיוניים שלו".



"התנהגות אגרסיבית כלפי תינוקות"


כמו כן מסר ד"ר נחום כי מדובר במגמה של פגיעות בפעוטות: "לצערי, בשבועות האחרונים, היו מספר אירועים שהגיעו אלינו תינוקות, כתוצאה מטיפול לא זהיר. אני רוצה לשוב ולהדגיש ולבקש מבני משפחה ומטפלות - תוודאו מה אתם עושים, כי גם טלטולים שנועדו להרגיע, או לעזור לתינוק, יכולים לגרום לנזק למוח קשה. אתם מחויבים להיות זהירים. זוהי פנייה שלי בעקבות האירועים בשבועות האחרונים. הדבר מעיד על התנהגות אגרסיבית כלפי תינוקות". על המקרה של הפעוט הוסיף: "אני מנוע להתייחס למקרה ספציפית, קשה להעריך עוד את הנזק או איך נמשיך את הטיפול כרגע". הוא שב והדגיש: "אנו מיידעים את שירותי הרווחה, וביחד איתם ממשיכים את הטיפול. כרגע יצאתי לתקשורת כי לאחרונה ישנה עלייה משמעותית במקרים שבהם תינוקות מגיעים אלינו".



פעוט במשפחתון, אילוסטרציה. צילום: אינגאימג'



בעלת המשפחתון: "הוא לא הפסיק לבכות"

כזכור, היום הוארך בארבעה ימים מעצרה של בעלת המשפחתון, אישה כבת 50 מאזור השרון. מדובר בהארכת מעצר שנייה לאחר שהובא הפעוט למרכז "שניידר" לילדים בפתח תקווה, כשהוא סובל מחבלה קשה בראשו. לאחר בדיקתו עלה חשד שהוא עבר טלטול. בחקירתה הודתה החשודה בביצוע המעשה וסיפרה "הוא לא הפסיק לבכות אז הרמתי אותו על הידיים וניסיתי להרגיע אותו". בבית המשפט טענה פרקליטתה, עורכת הדין שירן גולברי ממשרדו של ששי גז כי "ההודאה נגבתה ממרשתי באיומים ותחת הבטחות". אלא שמיד לאחר מכן הציג נציג המשטרה סרטון מהחקירה שבו הבהיר לשופט כי על החשודה לא הופעלו לחץ או איומים וכי לא ניתנו הבטחות.
במשטרה הוסיפו כי "הפעוט הובא ל'שניידר', משם קיבלנו דיווח על חשד לתקיפה ופתחנו בחקירה שהוביל למעצרה של בעלת המשפחתון כחשודה בביצוע המעשה, מעבר לכך, לא נרחיב על פרטי החקירה בשלב זה". על פי דיווח שהתקבל מהוריו של הפעוט, בנם נחבל ככל הנראה במשפחתון בו הוא שהה. בעקבות הדיווח נעצרה מנהלת המשפחתון לחקירה. אז גם עלה כי בעברה הרשעה בגין תקיפה וגרימת חבלה חמורה של פעוטה אחרת. בגין אותו אירוע לא ריצתה מנהלת המשפחתון עונש מאסר. 


"דרכה על ראשה של ילדה"

ההרשעה מתייחסת לשנת 2004, בחודש מרץ לפני 12 שנים, הורשעה בעלת המשפחתון בעבירות חמורות שהתרחשו במהלך שנת 2001 כלפי ילדה בת חמש באותם ימים, עבורה שמשה כמשפחה אומנת. בגזר הדין של השופטת ליה לב און, בבית משפט השלום בפתח תקווה ציינה השופטת כי מדובר באירועים בהם הכתה בעלת המשפחתון את הקטינה ביחד עם אחרת, בידיהם וגם באמצעות מקל. "במקרה נוסף, הטיחה את ראשה באסלה, דחפה אותה לעבר הקיר בחוזקה, דרכה על ראשה וגרמה לה לחבלות של ממש", הוסיפה השופטת לב און. 
אז טענה התביעה כי התחשבה בהודאה של בעלת המשפחתון בזכות עברה הנקי, בנטילת האחריות על המעשים ובחיסכון בזמנו של בית המשפט. השופטת לב און בגזר הדין ציינה "מעשה אלימות מכל סוג שהוא כלפי ילד אסור הוא לחלוטין שהרי במאזן הכוחות תמיד ידו של הבוגר תגבר ובכך יוסיף סבל לילד, לא ילמדו חכמה ולא דעת באלימות, אלא רק יוסיף מרירות, כעס וניכור, יפגע באמון הילד כלפיו ויהרוס כל חלקה טובה שעוד נשארה בנפשו של הילד". 
עוד בגזר הדין התייחסה השופטת לבעלת המשפחתון: "שירות המבחן הציג בפני בהרחבה את נסיבותיה האישיות של הנאשמת (באותה פרשה) אובדנה הפרטי ורצונה להשקיעה בילדה שקיבלה לחזקה, וגדלה לראות בה השלמה לחוסרים הקיימים אצלה". השופטת הטילה בזמנו על הנאשמת 18 חודשי מאסר על תנאי וכן 400 שעות לתועלת הציבור.