קרב גרסאות: מצד אחד, גרסתה של א', המתלוננת שהגישה את התלונה נגד תא"ל אופק בוכריס, החשוד בחמישה מעשי אונס. מצד שני, בוכריס, קצין מוערך שטוען כי לא מדובר אפילו לא ברומן ולפי גרסתו לא היו דברים מעולם. בדיון שהתקיים הערב (שישי) באולפן חדשות 10, בהנחיית אילה חסון, התייחסו לשוני הרב בין שתי הגרסאות, של החשוד ושל המתלוננת. במהלך הדיון נמסר כי גורם במצ"ח אומר כי גרסתו של בוכריס עלולה להיות בעייתית, כיוון שיש הבדל בין "אונס" לבין ההצהרה לפיה "לא אירע דבר".



לטענתו של הגורם במצ"ח, כפי שדווח, במידה ויתגלה כי אכן התקיימו יחסים בין השניים, יתווסף לפרשה גם עניין האמינות של בוכריס, שתתערער. בנוסף לכך, גורם בטחוני בכיר מסר כי הוא "מאמין לאותה המתלוננת ולגרסתה". 



בתוך כך, נמסר כי המתלוננת השנייה שהגישה תלונה נגד בוכריס, דיווחה על מסרונים והטרדה מינית. גורמים מסרו כי לא הצליחו לאתר את המסרונים בעלי האופי המיני. ככל הנראה, לא יוכלו לשחזר את הפלאפון של בוכריס כי עבר ממירס לפלאפון אחר, אך אולי בטלפון הנייד של המתלוננת יצליחו לאתר את הדברים, במידה ואכן התקיימו. 



במהלך הפאנל דיווח פרשן "מעריב" בן כספית כי המתלוננת הראשונה, א', שלחה לבוכריס מכתב לפני שנה וחצי, אך לא ידוע מה נכתב בו. ייתכן כי הדברים שנכתבו יוכלו לשפוך אור על הפרשה.



תא"ל בוכריסץ צילום:ראובן קסטרו



כפי שפורסם אמש במעריב-אונליין, בשבוע הבא צפויה להגיע פרשת עבירות המין לשיא, כאשר הקצין המעוטר יגיע לחדר החקירות של מצ”ח, שם יתעמת עם החיילת א’. כזכור, החיילת, ששרתה בלשכתו כשהיה מח”ט גולני, הגישה נגדו תלונה שבעקבותיה הוא חשוד בחמישה מקרים של מעשי אונס חמורים ומעשי סדום. 


קרב הגרסאות הגיע גם לרשת

במקביל לכך, נמשכה ברשת ובתקשורת מלחמת הגרסאות. לפני יומיים החלו מקורביו של בוכריס לצאת להגנתו והתבטאו במספר הזדמנויות. "אופק לא רק מכחיש את החשדות נגדו, הוא גם מבין שיש מי שעומד מאחורי המסע המתוזמן הזה”, אמר אחד ממקורביו. גם מפקדו לשעבר, אל”מ במילואים דן חפץ, יצא להגנתו ואמר לעודד בן עמי בערוץ 2: "את עברו של אופק סרקו במסרקי ברזל מימין ומשמאל. צמד המילים אופק בוכריס ועבירות מין לא מתכנס, זה לא הבן אדם. אופק הוא אדם ערכי, עם שתי רגליים על הקרקע, מסור ונאמן למשפחתו, זה לא הפרופיל של אדם שיש לו פוטנציאל לעבירות מין". כל המקורבים התבטאו לזכותו של הקצין הבכיר וציינו כי מדובר במסע מתוזמן. אולם, אף אחד לא היה מוכן להסביר מי עומד מאחורי המאמץ כביכול  לפגוע בבוכריס. 
 
תמיכה נוספת קיבל בוכריס בפייסבוק מחיילות ששירתו תחתיו. "עם יד על הלב, אני יכולה לומר בכנות וביושר שאף פעם לא הרגשתי בקרבתך חוסר נעימות", כתבה ירדן מלכה, ששרתה בעבר כמזכירתו. "להפך, תמיד הרגשתי שאני צועדת יחד עם אדם מדהים. מעולם לא נתקלתי במקרה בו ניצלת או דרגתך או מעמדתך, וגם בימים שלוח הזמנים היה נמשך עד לשעות המאוחרות של הלילה לא היית מוכן שאשאר אתך בלשכה".