נקבע מותו של תינוק בן ארבעה חודשים שאיבד את הכרתו כששהה אצל מטפלת בשכונת גבעת שאול בירושלים. הפעוט נפטר היום (ראשון) בבית החולים "שערי צדק" בירושלים. התינוק פונה על ידי מד"א תוך כדי פעולות החייאה כשמצבו הוגדר אנוש, אך בסופו של דבר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. נסיבות המקרה בבדיקה, על פי החשד מדובר במוות בעריסה.



מתנדב באיחוד הצלה שהגיע למקום, מיכאל חי כהן, סיפר: "מדובר בתינוק שאיבד את ההכרה במהלך שהותו אצל המטפלת. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות ומתקדמות לאחר שנמסר לנו כי הוא לא התעורר משנתו והיה ללא הכרה. העולל פונה לאחר מכן בניידת טיפול נמרץ לבית החולים שערי צדק כשמצבו מוגדר אנוש וכשהוא ללא דופק ונשימה".



אין זה המקרה הראשון עליו דווח השבוע של פעוטות שנפגעו בעת ששהו אצל מטפלת. בניגוד למקרה בירושלים, בו עדיין לא ברור מה הוביל למצבו, במקרה שאירע באזור השרון, ישנו חשד לגרימת חבלה חמורה של המטפלת. כזכור, דניאל, תינוק כבן ארבעה חודשים מאושפז במצב קשה בבית החולים שניידר בפתח תקווה בחשד כי עבר טלטול. אמנם נרשם במהלך השבוע שיפור קל במצבו, אך הרופאים שמטפלים בו הדגישו כי עדיין לא ניתן להאריך מה מידת הנזק שנגרמה לו.

מבית החולים בו מאושפז דניאל ביחידה לטיפול נמרץ נמסר ביום שישי כי צינור ההנשמה אליו חובר נותק, ודניאל נושם כעת בכוחות עצמו. עוד נמסר כי המעקב הצמוד נמשך, ביחידה ממשיכים בטיפול תרופתי ובמעקב אחר מצבו הנוירולוגי והסימנים החיוניים. 

הוריו של דניאל, עידן ולירון, התייחסו ביום חמישי לראשונה לפרשה, זאת בהמשך להארכת מעצרה של בעלת המשפחתון בו שהה תינוקם. בהודעה שמסרו לתקשורת אמרו ההורים כי הם מבקשים להתפלל לשלומו של בנם: "הבן שלי מטופל כבר כמה ימים, ויש חשש כי הוא סובל מחבלה. אנחנו מצד אחד מאוד דואגים, מצד שני אנחנו שמחים על הטיפול הטוב. אנו רוצים שכל אחד שרואה ושומע אותנו, יתפלל לילד שלנו, הבן שלנו, שנעבור את זה ושנהיה חזקים".
רופאו של התינוק, ד"ר אלחנן נחום, מנהל יחידת טיפול נמרץ בשניידר, התייחס גם הוא למצבו של התינוק ואמר כי "הוא הגיע אלינו במצב קשה, אנחנו בשלבי בירור על המקרה ועוד מוקדם לקבוע. הוא עבר סדרת בדיקות שמעלות חשד שהוא סובל מנזק גופני, אך שוב, אנחנו בתחילת הבירור. בשלב הנוכחי הוא מורדם ומונשם במצב קשה, על מנת לשמור על האיברים החיוניים שלו". 

הוריו של דניאל, הפעוט שמאושפז בשניידר. צילום: אורית א.בראון

פעוט בן 11 חודשים טבע למוות באמבטיה

במקרה נוסף שאירע, הורשעה לפני כשבועיים אביגיל דניאל, מטפלת בת 47, במסגרת הסדר טיעון בגרימת מותו ברשלנות של פעוט בן 11 חודשים, שטבע באמבטיה לאחר שהשאירה אותו ללא השגחה. דניאל הודתה במיוחס לה בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב ובמסגרת ההסדר לא נרשמה הסכמה על העונש. המדינה צפויה לעתור לעונש מאסר בפועל ופיצוי למשפחתו של הפעוט. 

על פי כתב האישום, דניאל הועסקה כמטפלת של תאומים מתל אביב, ממועד לידתם ועד שהיו בני 11 חודשים. ב-21 מאי, היא קילחה אותם באמבטיה. בשלב מסוים יצאה מהחדר, כשהם נשארים לבד במים ומבלי שחיברה את הכיסאות המיועדים לקילוחם כהלכה. לאחר מספר דקות היא חזרה לאמבטיה ומצאה את אחד התאומים, המנוח, שוכב בתוך האמבטיה, כשראשו בתוך המים והוא מחוסר הכרה. 



דניאל הוציאה את התינוק מהאמבטיה וניסתה לבצע בו פעולות החייאה, תוך קריאה לעזרה. בעקבות זעקותיה, הגיע לדירה שכן והשניים הזעיקו את המשטרה ואת כוחות ההצלה. זאת, כאשר התאום השני נותר בתוך האמבטיה לבדו, עד הגעת השוטרים לדירה. הפעוט הובהל לבית החולים דנה בתל אביב, שם נאבקו הרופאים על חייו במשך חמישה ימים, עד שנאלצו לקבוע את מותו.