היוצר ואמן הפרפורמנס והתיאטרון אריאל ברונז הפנה את ישבנו לקהל ותחב את דגל ישראל לישבנו במסגרת וועידת התרבות של עיתון "הארץ". צעד זה הוביל לסגירת המיקרופון והמוזיקה, ולהורדתו בכוח של ברונז מהבמה. זאת לאחר שהמארגנים כבר ביקשו ממנו לרדת מהבמה, אך ברונז סירב.

ברונז, החבר בתיאטרון קליפה הפועל בתל אביב ומשמש גם יוצר עצמאי, העלה קטעים ממופע היחיד שלו "Love the Juice" בוועידת התרבות שערך היום (ראשון) העיתון. הופעתו הופסקה באמצע ומאבטחים פינו אותו מהבמה.
 

שני תפוזים סחוטים


קובלנות נגד הופעתו של ברונז החלו להישמע כאשר צופה באולם צעק לו "די", וקריאות בוז החלו להישמע בקהל. בתגובה, שאל ברונז מי קרא "די" והשליך לעברה שני תפוזים סחוטים. כמה מהצופים החלו לנטוש את האולם, כך דיווח עיתון "הארץ". כמה צופים בקהל החלו אף להשליך על ברונז תפוזים בחזרה.
בתוך כך, דווח ב"הארץ" כי יו"ר איגוד במאי התיאטרון, רוני ניניו, קרא לקהל: "מי שחושב שזו אמנות שיישאר, כל השאר בואו נצא החוצה. מה אתם נשארים?". מאוחר יותר הבהיר ניניו ל"הארץ" כי התכנים האנטגוניסטיים מבחינה פוליטית בהופעתו של ברונז הם שהביאו אותו לעזוב את האולם.

שרת התרבות, מירי רגב, פרסמה תגובה בנושא בעמוד הפייסבוק שלה, שבה כתבה: "לתחוב את דגל ישראל לישבן זו לא אמנות, זו עבירה על החוק, זה ביזוי הדגל בשמו ולמענו נהרגים חיילים ואזרחים במדינת ישראל. לא רק שזה לא מצחיק, זה מחניק בגרון. לכן, הנחתי את מנכ"ל משרדי לבחון משפטית את האקט המזעזע הזה ולמצות את הדין עם מבצעו. כשאמרתי היום שאשמור על התרבות במדינה הזו ולא אאפשר הרס וחורבן במסווה של חופש ביטוי, נעניתי בקריאות בוז. אז הנה, אותם אנשים שצעקו בוז למדינה ישבו וצפו במופע הדוחה הזה. זאת תרבות? אלו אנשי תרבות? את זה רוצים שאני אממן? ממש לא".
 

לתחוב את דגל ישראל לישבן זו לא אמנות, זו עברה על החוק, זה ביזוי הדגל בשמו ולמענו נהרגים חיילים ואזרחים במדינת ישראל. לא ...

Posted by ‎Miri Regev מירי רגב‎ on Sunday, March 6, 2016

ח"כ איציק שמולי הגיב אף הוא לתקרית, ואמר כי "זה אקט מחליא ומעורר סלידה שאני מגנה אותו בכל תוקף. הדגל מקפל בתוכו כל כך הרבה משמעות וביזויו בצורה בוטה כל כך בפומבי פגעה ברגשות רבים ולכן טוב שבאי הכנס בעצמם קראו לעצור זאת מיד. למעשה הזה אין דבר וחצי דבר עם אמנות או עם ביקורת לגיטימית, אלא רק עם המחלקה לבריאות הנפש".