הקרנף טיבור, קרנף רחב שפה בן שמונה וחצי ויליד הספארי ברמת גן, החליט היום (ראשון) לבדוק מה נמצא בעברו השני של הכביש ולצאת מהמתחם האפריקאי בגן החיות לטיול קצר בעיר רמת גן. טרם ברור כיצד הצליח הקרנף הזריז לצאת מהמתחם אך שומרים שעברו בסמוך לשער היציאה הבחינו ביונק העצום ומיהרו לקרוא לעזרה.

לפי מה שעולה מדיווחי השומרים, הגיחה לעיר הגדולה הבהילה את טיבור והוא ברח בחזרה לשער היציאה מהספארי, בניסיון לחזור למקום ממנו נמלט. השומרים שראו אותו הזעיקו למקום את המנהל התורן, רוני מכנס, שסייע באותו הזמן בהכנסת האריות לבית הלילה שלהם. מטפלי האריות, פתחו את שער היציאה והכניסו את הקרנף הפוחז  בחזרה למקומו והכל בא על מקומו בשלום.

טיבור הוא בנה הבכור של טנדה, קרנפית שהגיעה מגן החיות בירושלים. טיבור נולד לפני יותר משמונה שנים והיה הקרנף הראשון, אך בהחלט לא האחרון, שנולד בגן החיות של רמת גן. טיבור קיבל את שמו של צלם החיות המקצועי של הספארי, טיבור יגר, שסיפק לכלי התקשורת במשך שנים תמונות מצודדות של דיירי הגן. 

טשי הקרנפה. צילום: טיבור יגר
טשי הקרנפה. צילום: טיבור יגר


בשנה שעברה ילדה טנדה את טשי הקרנפונית, תוספת מבורכת לקהילת הקרנפים רחבי השפה בגן. "20 שנים עברו מאז נולדה כאן קרנפה נקבה, המשמעות של המלטת נקבה היא שהגורה תוכל להישאר אצלנו בספארי גם לאחר שתתבגר וזו שמחה גדולה מאוד", אמר רמי תם ראש מחלקת השטח האפריקני הפתוח.