נתונים אשר מגיעים לקראת יום האישה הבינלאומי, שיחול מחר, חושף צדדים מעניינים לגבי תפקוד הנשים בחברה הישראלית והן בשוק העבודה. בדרך כלל אנחנו רגילים לשמוע על נתונים המפלים את המגזר הנשי, אך בבית החולים רמב"ם בחיפה, נדמה כי התמונה מעודדת. בבית החולים עובדים כיום 4,695 איש, 3,110 מתוכם (66%) הן נשים, המשמשות במגוון רחב של תפקידים בתחום האדמיניסטרציה, הסיעוד, הרפואה, המחקר, ניהול ועוד. נתון מעניין אשר בולט במיוחד הוא העובדה כי מחצית מתפקידי הניהול ברמב"ם מאוישים על ידי נשים. מנתוני מחלקת משאבי אנוש בביה"ח, במרכז הרפואי עובדים 259 בכירים בתפקידי ניהול שונים, כאשר 130 מתוכם הן נשים.


"הנתונים מבטאים את מה שאנחנו רואים יום יום בשטח", אומר פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, "הנשים בבית החולים הן שותפות מלאות להצלחת רמב"ם, כאשר הן ממלאות את חלקן בתפקידי ניהול, קידום וביצוע שוטף של עבודת ביה"ח. לנשים ברמב"ם ישנה השפעה חזקה על האופן שבו נעשים הדברים ואנחנו נמשיך לעודד יותר ויותר נשים למלא טווח רחב של תפקידים בביה"ח ולשאוף לקידום מעמדן". 

לפני שבוע ביקרו ברמב"ם חברי וחברות הוועדה לקידום האישה בכנסת ולשוויון מגדרי, בראשותה של חה"כ גב' עאידה תומא סולימאן. מטרת הביקור, שהיה למעשה סיור רשמי של הוועדה, היתה ללמוד יותר על נושא הרפואה המגדרית. חברי הועדה פגשו את ד"ר מירי בליך, מנהלת מרפאת לב האישה במערך הקרדיולוגי ברמב"ם, אשר הציגה את הזווית הייחודית של מחלות הלב בקרב נשים. ד"ר חיתאם חוסן, מנהלת השירות לבקרת זיהומים ביחידה למחלות זיהומיות, הציגה את נושא מניעת זיהומים בבתי חולים, ד"ר ארי רייס, רופא בכיר במחלקת נשים הרצה בפני המבקרים על בריאות האישה בגיל המעבר ונורית אריאל, אחות אחראית מרפאת נשים בביה"ח, הרחיבה על קידום הטיפול בנשים בגיל המעבר. 


יו"ר הוועדה, חה"כ תומא-סלימאן, סיכמה את הביקור ואמרה: "בתי חולים בשבילי הם תמיד מקום של דיכאון ודאגה, אך היום אני מרגישה תקווה ואופטימיות, ומתפעלת מהיקף ורוחב העבודה המתבצעת כאן. אנו הנשים חיות יותר ויותר שנים, ורוצים גם להעלות לנו את גיל הפרישה, אך המדינה לא מצאה עד כה  לנכון לתת לנו את הטיפול הראוי בשנים אלה".