מנכ"ל "המועצה הלאומית לשלום הילד", ד"ר יצחק קדמן,(68) הודיע היום (שני) על פרישתו מהתפקיד בו כיהן במשך 30 שנה, מאז ייסד את העמותה שנועדה לקדם זכויות והגנה על ילדים ובני נוער. הוא נחשב לפורץ דרך בתחום, וכאחד שהקפיד קלה כחמורה על הפרת זכויותיהם של ילדים, והביא לחקיקה נרחבת בנושא.

"מאות אלפי ילדים מכל שכבות האוכלוסייה ורבדיה נעזרו על ידי המועצה באופן ישיר במהלך 30 השנה האחרונות בפעילות ניידת זכויות הילד, בפעילות נציב קבילות ילדים, בתוכנית הליווי לילדים נפגעי עבירה ועוד", כתב ד"ר קדמן במכתב פרידה . "מיליוני ילדים  נעזרו באופן עקיף (וזו איננה הגזמה) כתוצאה מחקיקה ענפה, משינויים בתפישה ובמודעות, מרפורמות ושינוי עמדות כלפי ילדים וזכויותיהם, ועוד ועוד", הוסיף ד"ר קדמן.  

קדמן כתב על תוכניותיו לעתיד: "בשלב ראשון, אקדיש את הזמן למנוחה והתבוננות ולשיקום הנפש והגוף שכה זקוקים לרגיעה... לאחר מכן אמצא ודאי דרך ראויה ללכת בה. כמי שהתמחה שנים רבות בהליכה בדרך לא סלולה, ודאי אמצא גם הפעם נתיב הולם. המשיכו לשמור על העולם של הילד, תוך נתינה ועשייה שיבטיחו לילדים עולם טוב יותר, הווה טוב יותר ועתיד טוב יותר...", ביקש המנכ"ל היוצא. עו"ד ורד וינדמן, ששימשה היועצת המשפטית של העמותה והמשנה למנכ"ל, תחליף את ד"ר קדמן בתפקיד מנכ"ל המועצה.