סוגיית בני הפלשמורה ממשיכה להסעיר את הכנסת, בעיקר לאור העובדה כי הנושא הכואב הזה ממשיך לרדוף את יוצאי אתיופיה ואת ישראל כבר הרבה מאוד שנים. כעת מסרב משרד האוצר להקצות כספים ליישום החלטת הממשלה להעלות לארץ את בני הפלשמורה מאתיופיה. לטענת האוצר, עלות ההצעה שאושרה בממשלה היא כ-2 מיליארד שקל בחמש שנים, ואין לכך מקורות מימון בתקציב המדינה.



חבר הכנסת דודי אמסלם מ"הליכוד" תקף את החלטת האוצר בתוכנית של גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה": "זה נמצא בידי הפקידים. הפקידים לדורותיהם. לא רוצים להעלות את האוכלוסייה הזאת. אני לא יודע להצביע איזה פקיד ולמה, אבל זו התחושה שלי. יש 9,000 אנשים שצריכים להיות בישראל, ו-18 שנה נמצאים במקום שנראה כמו מכלאה לכלבים, שבישראל בג"צ היה מוציא לה צו סגירה".


"יהדותם היא לא הנושא", הדגיש ח"כ אמסלם. "רובם כבר בארץ, אבל יש משפחות מופרדות, שההורים או האחים נשארו שם. דברים הזויים. העלו את רובם לישראל, והשאירו 9000 שם כבני ערובה, אין לי מושג למה. אני לא מצליח להבין. חשוב לי לקבל תשובות מהפקידים, אבל יותר חשוב לי שיביאו אותם וכמה שיותר מהר. כי הם חולים שם. הייתי שם, ביקרתי אותם. אלה אנשים שמצבם הבריאותי קטסטרופלי, ילדים עם דלקות עיניים ומבוגרים שבקושי יכולים ללכת. אין להם מזון שם. הם חיים בתנאים סניטריים ירודים ביותר. בדיון בוועדה בא סמל מסיירת צנחנים ושואל למה הוא צריך לשלוח כל חודש את המשכורת הצבאית שלו לאחותו שנמצאת שם. הייתי בהלם".


המדינה אומרת שאין לה 2 מיליארד שקלים כדי לסגור את הסיפור הזה
"שקר. קודם כל מדינת ישראל אף פעם לא הביאה עליה בפריזמה של כסף. כל עולה שמגיע לארץ רק מחזק את המדינה. שנית, כל שנה נוחתים כאן 30 אלף עולים שמבקשים סל קליטה והמדינה קולטת אותם. מרוסיה, ארצות הברית, צרפת, ולמדינה פתאום יש בעיה עם ה-9000 האלה, 2,500 משפחות. זה בגלל שהם אתיופים, שחורים, אנשים שצריך לטפל בהם בנושאי רווחה, זה לא נעים. המדינה לא מטפלת כמעט בשום סוגיית רווחה, הכל זורקים לחצר האחורית".

עזר בהכנת הכתבה: אסף נבו