הפקה ועריכה: אילנה שטוטלנד

"איני מצליח להעלות בדעתי לשם מה עומדת פה החומה ומאיזה חומר היא עשויה"."תן מנוחה לשכל שלך ואל תטריח אותו בחומה", ענה איש הפח. "אחרי שנטפס ונעבור אותה, נדע מה נמצא מעברה השני" (מתוך "הקוסם מארץ עוץ").



את איילת הכרתי לראשונה בפריימריז הראשונים למפלגת הבית היהודי. כמו רבים אחרים מקרב חברי המפלגה, גם לי היו ספקות באשר לחיבור הלא טבעי שבין אישה חילונית למפלגה שעד לא מזמן הייתה "מפלגת השפמים" של הציונות הדתית. לימים למדתי להכיר את האישה והחברה איילת ולהבין כי כמו כל דבר בחיים - רב הנסתר על הגלוי. פתחתי בציטוט לעיל מתוך "הקוסם" .

אני חושבת שהמאפיין את איילת, אולי יותר מכל דבר אחר, זו העובדה שמכשולים לא יעצרו אותה בדרך למטרה. בעבודה המשותפת שלנו יחד בכנסת ראיתי מקרוב את פעילותה של ח"כ איילת שקד. כשהיא מאמינה במשהו, כשהיא חדורת מוטיבציה, היא תשבור קירות ותעשה קסמים. 
 

לאחר קדנציה אחת כחברת כנסת וכיו"ר הסיעה הפכה איילת לשרת המשפטים הצעירה ביותר שהייתה למדינת ישראל, ואם יורשה לי לומר, ככל הנראה גם המוצלחת ביותר.
 
חברי הטוב אורי אורבך ז"ל אמר לפני שנפטר כי בחזונו "הבית היהודי הוא לא גשר שדורכים עליו, אלא גשר שמקשר ומחבר בין עולמות". את החזון הזה של אורי אנחנו בבית היהודי, ואיילת בפרט, פועלים לממש מדי יום. עמדתי יחד עם איילת בסערות ציבוריות כאלו ואחרות, יצא לי לראות מקרוב ולהכיר את פועלה ואת אופייה המנסה כל הזמן לעודד חיבורים ולמנוע עימותים. עוד כשעמדה בראש ועדת שקד אשר חוקקה את חוק הגיוס, היא צלחה את אחד האתגרים המורכבים ביותר בחברה הישראלית - כאשר שני עולמות שונים בתכלית עומדים משני צדי המתרס ומבקשים כל אחד את הכבוד וההתחשבות הראויים לו.

במלאכת מחשבת של ממש, ברגישות ובנחישות, מנעה משברים קשים והצליחה להביא לחקיקת החוק ולדאוג כי יישמר האיזון הראוי בין שני העולמות.
זכיתי להמשיך בכנסת הזאת את פעילותה של איילת, ויחד אנו מטפלות במצוקתם של תושבי דרום תל אביב. היא זו שהחליטה בכנסת הקודמת לפתוח את לשכתה בשכונת שפירא בדרום תל אביב. לשכה קטנה באמצע אחד הרחובות הפחות פופולריים בתל אביב. היה חשוב לה להביע תמיכה בתושבי דרום תל אביב שנאבקים במציאות יומיומית קשה, והשיקול הזה הוא שהנחה אותה בבחירתה.
 
מאז נבחרה לשרת המשפטים הספיקה איילת לקדם נושאים רבים שמטרתם להתמודד עם אתגרי המציאות היומיומית הישראלית. יוזמות, חוקים ורפורמות החולשים על כל תחומי החיים; חוק השקיפות, חוק המאבק בטרור; היא אחראית להאצת תהליך הריסת בתי מחבלים; הקמת ועדה לבחינת הגבולות בין חופש הביטוי לחופש השיסוי; חוק שמיטת חובות לחייבים מוגבלים באמצעים שסייע למשפחות רבות בישראל לחזור למעגל השפיות והחיים; רפורמת חדלות פירעון; חוקים העוסקים בהתחדשות עירונית ועוד.

איילת היא ללא ספק הבחירה הראויה לאחת הנשים המשפיעות ביותר על החברה הישראלית. אני מאחלת לה המשך עשייה ברוכה והצלחה רבה למען עם ישראל ותורת ישראל.