על רקע יום האישה הבינלאומי, המצוין היום (שלישי) ברחבי העולם, שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שיגר מכתב למזכ"ל האו"ם באן קי-מון, בדרישה לתקן דוח שהופץ על ידו, ובו נמתחה ביקורת קשה על ישראל בנוגע ל"מצב האישה הפלסטינית". "הדו"ח מהווה עיוות מוחלט של המציאות ויש לתקנו לאלתר", אמר השגריר דנון.
 
אחת הדוגמאות לעיוות הקיים לטענת דנון בדוח, היא הקביעה כי מדינת ישראל אחראית למקרים של אלימות במשפחה נגד נשים פלסטיניות המתגוררות במחנות פליטים. סעיף נוסף בדוח מתייחס לפיגוע הקשה בבית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים בנובמבר 2014. כזכור, בפיגוע זה שני מחבלים פלסטינים רצחו בדם קר חמישה ישראלים באמצעות גרזנים, סכינים ואקדחים, אך הדוח בחר להתייחס לפיגוע כ"תקרית", אשר במסגרתה נהרגו חמישה ישראלים ושני פלסטינים.

"אסור שהדוח יחזור על עצמו"


"האירוע המחריד הזה לא היה 'תקרית', אלא פיגוע מתוכנן בו נרצחו חמישה יהודים בזמן שהתפללו בבית כנסת", כתב השגריר דנון והוסיף כי "אסור להשוות בין מחזיקי גרזנים למחזיקי סידורים. יש לתקן את העיוותים לאלתר, ולוודא שדוח מסוג זה לא יחזור על עצמו".

הוועדה למעמד האישה של האו"ם (CSW), מתכנסת כל שנה לדיון בנושא קידומן של נשים ברחבי העולם. דוח מזכ"ל האו"ם בנושא "מצב האישה הפלסטינית" צפוי לקבל התייחסות משמעותית במסגרת הוועדה, ולפי דנון הוא ייצור ביקורת מובנית על ישראל, במסגרת הכינוס. עוד נמסר מהשגריר כי הדוח שפורסם מייצר אבסורד לפיו מדינת ישראל תהייה המדינה היחידה אשר "תזכה" לגינוי על יחסה לנשים.