בשירות בתי הסוהר החליטו היום (שלישי) להעביר את האסיר רומן זדורוב, שהורשע שלוש פעמים ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל ועדיין טוען לחפותו, לצינוק. על פי הדיווח בערוץ 2, הסיבה לכך היא ככל הנראה הראיון הבלעדי שערכו בחדשות 2 עם האסיר. אולגה זדורוב, רעייתו של המורשע ברצח, עדכנה את אחת מקבוצות התומכים של בעלה על הסנקציות שהטילו על רומן: "רומן בעלי שוב משלם מחיר על לא עוול בכפו. לפני יומיים הוא נזרק בבושת פנים לצינוק בעקבות פרסום הראיון המוקלט בחדשות ערוץ 2. לרומן אפילו לא נמסר נימוק לגבי השלכתו לצינוק, בניגוד למקובל, מה שמעיד על הזלזול הרב כלפיו. אני זו שאמורה לבשר לו שזה בעקבות הראיון".

"אני רוצה להבהיר שרומן ערך 'שיחה מוקדמת' עם כתב ערוץ 2 ולא עודכן שהוא מוקלט ושהשיחה היא בעצם הראיון עצמו. לאחר מכן מיהרו להחתים אותו על טופס בו נאסר עליו להתראיין. כאשר גלעד שלמור, כתב ערוץ 2, פנה לעורכי הדין של רומן הם אישרו לו לפרסם את השיחה המוקלטת. חשוב לציין שאני לא מאשימה את הכתב", אמרה אולגה. 
 

"גאה בבעלי"


כמו כן הדגישה כי היא חושבת שהראיון היה חשוב וטוב שהתפרסם:"אני גאה בבעלי ושמחה על כך שהוא אמר את דבריו באופן חד וחלק והזכיר לציבור בישראל שהוא חף מפשע שהורשע במשפט שקר. אני מניחה שלאנשים מסוימים עם זרועות ארוכות לא היה נעים לשמוע את דבריו מהכלא והם נתנו הוראה להעניש אותו ולהשליך אותו לצינוק".

אולגה הביעה ביקורת על מערכת המשפט, וכתבה: "ייתכן שמערכת משפט שלמה חוששת מאסיר עולם עד כדי כך שהיא מתאמצת להשתיק אותו גם מהכלא? האם המקרה שפורסם לאחרונה על משפט חוזר לאדם שהורשע ברצח מלחיץ אותה? האם הפרקליטות החלה להבחין בסדקים על הקירות ומבינה שההתמוטטות קרובה מתמיד? רומן הוא קודם כל בן אדם, איש משפחה, בעל ואבא. הנפש שלו מתענה מספיק במשך יותר מתשע שנים, אני חשה שכעת מנסים לרמוס את כבודו . מה הצעד הבא? לאסור עליו לנשום? לשלוח לו חבל תלייה? לאלץ אותו לרשום מכתב התאבדות? רומן עדיין חי. הוא חזק. הם החלשים".

זדורוב, ארכיון. צילום: פלאש 90


לסיום כתבה: "רומן יודע שהוא חלק מעם אשר יודע להבחין בין הטוב לרע, עם שמאס בבעלי שררה מושחתים שחורצים גורלות של אזרחים תמימים. התמיכה שלכם ושל בני המשפחה היא הדלק הבלתי נגמר שלו. הם השליכו את רומן בעלי למקום הכי נמוך, מבלי לברר את השתלשלות האירועים (מוכר למישהו?), אך אולי זה רק סימן לכך שהאמת קרובה להיחשף יותר מתמיד. יום יגיע, ורומן יזכה כאדם חופשי לראות אנשים רעים מושלכים בעצמם לצינוק, בזמן שהוא יחבק את ילדיו בנחת.  הגלגל עוד יסתובב".

בערוץ 2 ציינו כי זדורוב הוחתם על טופס שבו הוא מתחייב שלא להתראיין רק אחרי קיום השיחה עם חדשות 2. משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה לערוץ 2 כי "בהתאם לפקודת בתי הסוהר, במקרים בהם אסירים עוברים עברת משמעת, הם נשפטים לדין משמעתי".


זדורוב בראיון מהכלא: "הכל חרטא ברטא"


כזכור, בראיון שערך עם ערוץ 2, הוא סיפר על ההפללות ועל השמדת ה"ראיות", ואף מתח ביקורת על מערכת המשפט, שלטענתו עשתה לו עוול. "אין שום הוכחה לרצח, הם רק אומרים שיש הוכחות, זה חרטא ברטא". על הערעור בעניינו שנדחה אמר: "אני מבין שהמדינה עשתה טעות והמשטרה עשתה טעות והתחיל להיות לחץ. בסוף הרשיעו מישהו שהיה חף מפשע והם הסגירו מישהו שלא אשם. ישבתי תשע שנים בבית סוהר, זה ים של זמן. אני מבין למה אף שופט לא רצה לשחרר אותי רק בגלל הדבר הזה, כי זה מצריך לקחת את כל הנהלת המשטרה ולזרוק החוצה, כי הם לא עובדים. ואני לא חושב שאפשר לעשות את זה. צריך להגיד לאנשים שיסתכלו מה קורה פה".

על העובדה כי זדורוב הודה ברצח ושחזר אותו מול שוטר שהזדהה כעבריין בבית הכלא, סיפר: "בנאדם שלא היה אף פעם בבית סוהר, לא יודע איך להתנהג, שמו אצלו עבריין שהולך בפוזה של 'הנה אני גנסטר', אז אני עושה כאילו אני כזה כדי שלא יפגעו בי. השמעתי לו את מה שהוא רצה כדי שהוא יעזוב אותי בשקט".

תאיר ראדה ז"ל. צילום: אלבום משפחתי
על השמדת הראיות אמר: "המכנסיים שלי היו קטנים אז זרקתי אותך. הם היו קטנים וצמודים עליי אז שמתי בפח הזבל וזרקתי. המשטרה אומרת שזה היה בכוונה. אם הייתה לי לפחות חצי אחוז מחשבה על זה, אני בחיים לא הייתי זורק אותם". 

לסיום הביע תקווה שהפרשה תתהפך: "אני צריך שסוף סוף הצדק ייצא לאור. אימא שלי אמרה כל הזמן 'אל תפחד, כמה שלא יהיה אי אפשר לשים את האמת בכיס, היא יוצאת לאור', אבל היא התכוונה שזה ייצא או עכשיו או אחרי שנה או אחרי 10 שנים, אבל לא משנה מה היא תצא לאור".