המחקר המקיף של מכון "פיו" על מצב החברה בישראל מתמקד ברובו בשאלות של דת ומדינה, ושל היחסים בין קבוצות אוכלוסייה שונות בישראל, אך יש בו גם כמה ממצאים פוליטיים מרתקים. אחד הבולטים שבהם, שפורסמו בבוקר ביקורו של סגן הנשיא ג׳ו ביידן בישראל, רק מחדד את משמעותו: למעלה ממחצית היהודים בישראל (52%) סבורים שארצות הברית אינה תומכת מספיק בישראל". מקרב מצביעי הימין 62% רואים את התמיכה האמריקאית כלא מספקת, מקרב מצביעי המרכז כמחצית (49%) רואים אותה כלא מספקת, ואפילו מקרב מצביעי השמאל כשליש (32%) אמרו לסוקרים שהתמיכה אינה מספקת. זוהי, ללא ספק, תוצאת השפעתן של שבע שנים עכורות ביחסי ממשלת ישראל וממשל הנשיא ברק אובמה. ולנוכח תמיכתה המשמעותית והנמשכת של ארה״ב בישראל, הן כלכלית והן דיפלומטית, היא מעידה על האופן שבו מבינים יהודי ישראל את השפעת מדיניותה של ארה״ב במזרח התיכון על חוסנה ובטחונה של ישראל.

שאלת התמיכה האמריקאית היא גם אחת מכמה שאלות שבהן ניכר פער משמעותי בין היהודים בישראל לבין היהודים באמריקה. מכון המחקר ״פיו״ פרסם לפני שנתיים את המחקר המקיף והמצוטט ביותר על יהדות אמריקה בימינו, ואחד מיתרונותיו של המחקר על ישראל שפורסם כעת הוא ביכולת להשוות  בין שאלות זהות בשני המחקרים, ולזהות כמה מן ההבדלים בין שתי הקהילות היהודיות הגדולות בעולם - שיחדיו הן יותר מארבע חמישיות מכלל יהודי העולם. בשאלת התמיכה בישראל עמדות היהודים באמריקה הם כמעט תמונת מראה של עמדות יהודי ישראל. למעלה ממחציתם (54%) סברו בעת המחקר שהתמיכה האמריקאית היא ״במידה הנכונה״, לעומת פחות משליש (31%) שחשבו שהיא אינה מספקת.

 

 היהודים בישראל נוטים ימינה, יהודי ארה״ב נוטים שמאלה 

הפערים בין יהודים ניכרים בשאלות פוליטיות רבות: רק 43% מיהודי ישראל סבורים שמדינה פלסטינית יכולה להתקיים בשלום לצד ישראל, לעומת 61% מיהודי אמריקה הסבורים כך. 42% מיהודי ישראל סבורים ש"המשך הבניה בהתנחלויות תורם לביטחון המדינה". מקרב יהודי ארה״ב רק 17% סבורים כך. הבדלים אלה משקפים את ההבדלים בנטיות הפוליטיות הכלליות של שתי הקבוצות הללו: היהודים בישראל נוטים ימינה, בעוד שיהודי ארה״ב נוטים שמאלה. 
אך גם בנושאים אחרים ניכרים הפערים בין שתי הקבוצות, המשקפים אורח חיים שונה, וסביבת חיים אחרת. 98% מהיהודים בישראל נשואים ליהודים, לעומת 56% מקרב יהודי ארה״ב. 98% מהיהודים בישראל אומרים שיש להם רק חברים יהודים, לעומת 32% מקרב יהודי ארה״ב שמצבם דומה. כאשר התבקשו היהודים לדרג את חשיבותם של נושאים שונים "בהגדרה של מה זה להיות יהודי" אמרו שליש מהיהודים בישראל (35%) שלקיים את חוקי ההלכה זה דבר משמעותי, לעומת 19% מיהודי ארה״ב שמזהים את קיום ההלכה כעניין משמעותי.

לעומת זאת, יהודי אמריקה דירגו את הערך "לפעול למען צדק ושיוויון בחברה" גבוה (56%) הרבה יותר מאשר יהודי ישראל (27%). שתי הקבוצות הציבו את "לזכור את השואה" במקום הראשון. במפתיע, רק שליש מיהודי ישראל (33%) דירגו את ״לגור בישראל״ כמשמעותי מבחינה יהודית.
ראוי לציין עם זאת, שמלבד פערים ניכרו בסקר גם לא מעט היבטים של אחווה בין שתי הקהילות. יהודי ארה"ב אמרו באחוזים גבוהים לפני שלוש שנים שישראל חשובה להם, ויהודי ישראל גומלים להם כעת באמרם שהם רואים את שתי הקהילות ככאלה שיש להם "גורל משותף" (75%) ורובם גם סבורים שליהודי ארה"ב השפעה חיובית על הנעשה בישראל (59%).

בכמה מן הנושאים היקרים ליהודי ארה״ב בשאלות של דת ומדינה הם ימצאו בישראל שותפים לא מעטים. 45% מהיהודים בישראל תומכים ב״מתן רשות לנשים להתפלל בקול רם ברחבת הכותל המערבי״ (השאלה הוצגה לנשאלים לפני שנחתמה פשרת הכותל, העומדת כרגע במרכזו של עימות פוליטי). 40% מהיהודים בישראל סבורים שיש לאפשר לרבנים קונסרבטיבים ורפורמים לערוך נישואים בישראל (65% מהחילונים סבורים כך, אך רק מיעוט מבוטל מקרב הדתיים והחרדים).

עם זאת, הסקר של "פיו", בשונה מכמה סקרים בשנים האחרונות, מצא רק ייצוג סמלי של "מזדהים" עם התנועות הקונסרבטיבית (3%) והרפורמית (2%) בישראל. בשאלה הנוגעת ל״זרמים״ היהודיים (בשונה משאלה המחלקת את ישראל לחילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים) נמצא ש-50% מהיהודי ישראל רואים עצמם קרובים יותר ליהדות האורתודוכסית, ו-41% בחרו ב״לא מזדהה עם זרם מסויים״ כתשובה לשאלת הזרמים.