משטרת ישראל החליט להגביר את הסיורים המשטרתיים בתל אביב -יפו בעקבות מסע הדקירות ביפו של מחבל הערב (שלישי) שהביא למותו של אדם אחד ופצע תשעה נוספים. משה צ'יקו אדרי, מפקד מחוז תל אביב, אמר בזירת הפיגוע כי "מתוך שלוש הזירות פונו 12 פצועים, כשאחד נפטר מפצעיו. כרגע אנחנו מתחקרים את האירוע ונגביר את הביטחון השוטף בתל אביב מתוך מטרה להחזיר את החיים למסלולם".

"מה שאנחנו לומדים מהזירה, הוא שמחבל תושב קלקליה הגיע, ביצע דקירה ברחוב העליה, ומשם כשתושבים ואזרחים דולקים אחריו, לכיוון "מנטה ריי" כשבדרך הוא דוקר נוספים. במהלך האירוע אנו מקבלים שמחבל נמצא בזירה, ניידות שלנו מצמצמות מרחק. ניידת ממרחב ירקון מזהה את המחבל, מנטרלת אותו כשיש סכין בידו והוא מנסה לפגוע בחפים מפשע", סיפר מפקד המחוז במשטרה. 

לעומת זאת, ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי קרא לחזרה לשגרה. "אנחנו חייבים להמשיך הלאה ובשגרת חיים. אנחנו חווים גל טרור, וצריכים לדעת להתמודד מולו", אמר חולדאי. "הסריקות הנרחבות נמשכות, למרות ההערכות שהמחבל פעל בכוחות עצמו. החשש כעת של בעלי העסקים, שהצליחו להחזיר את המבקרים למקום, הוא ששוב המצב יחזור לקדמותו והמבקרים ידירו רגליהם מהמקום", הוסיף ראש עיריית תל אביב-יפו.

כוחות הביטחון בזירת הפיגוע ביפו. צילום: אבשלום ששוני
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע ביפו. צילום: אבשלום ששוני


"מחבל, שוהה בלתי חוקי, הגיע ליפו, ומהאזור הצפוני בטיילת פרץ בריצה ודקר בצורה לא מאובחנת כל מי שהיה בדרכו", סיפר חולדאי והוסיף כי "אנחנו כבר חווים מתקפה כזאת כמה חודשים. אנחנו צריכים להיות ערוכים לכל דבר". כשנשאל אם הוא חושש שהפיגוע יפגע בתיירות, אמר ראש העיר כי "עוד אי אפשר לדעת, האוכלוסייה הערבית ביפו גינתה את הפיגוע". עם זאת, הוא העריך כי לאחר הרגיעה של החודשים האחרונים ביפו, העסקים שוב ייפגעו. 

"תוצאה של מדיניות הכלת הטרור"

התגובות ליום הפיגועים הקשה, בו נפצעו שני שוטרים בפיגוע ירי בירושלים ונפצע חרדי באורח בינוני בשוק בפתח תקווה, הגיעו מרחבי הקשת הפוליטית: ח"כ יצחק הרצוג צייץ בטוויטר: "אני מאחל החלמה מלאה לפצועים בפיגועים הקשים וקורא שוב ליישם את תוכנית ההפרדה כדי להפסיק את הפיגועים" ובתגובה לכך כתב לו ח"כ סמוטריץ': "על איזו היפרדות אתה מדבר בוז'י, מערביי יפו?! אתה חלק מחצי העם שתומך בגירוש ערבים?".

ח"כ ציפי לבני כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "עם הטרוריסטים נבוא חשבון - אבל צריך להבין שאם נמשיך באותם צעדים גל הטרור לא יעלם והסכסוך ימשיך לגלוש פנימה לתוך ישראל. גם אם הטרור מלווה שנים רבות את העם היהודי ומדינת ישראל וגם אם חלקו הוא אסלאמיסטי דתי ומוסת שימשיך בכל מצב - מול טרור האווירה צריך ואפשר לשנות את האווירה בעזרת צעדים בשטח, כפי שהרמטכ"ל וגורמי הצבא הציעו".

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בזירת הפיגוע. צילום: אבשלום ששוני
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בזירת הפיגוע. צילום: אבשלום ששוני

 
ח"כ אביגדור ליברמן הגיב גם הוא וכתב כי "מתקפת הפיגועים ברחבי ישראל שחווינו אחה"צ היא התוצאה הישירה של מדיניות הכלת הטרור של נתניהו ויעלון. עד שלא נילחם בטרור כמו שצריך, בצעדים נחושים ובלי גמגומים, הטרור יילחם בנו, יסלים ויפגע יותר ויותר. אין פתרונות קסם למלחמה בטרור - יש דבר אחד חד וברור שצריך לעשות: יד ברזל בלתי-מתפשרת".