ידיה של משטרת ישראל מלאות עבודה בשלל משימות כבשגרה ובפרט בימים טרופים אלה של מתיחות ביטחונית, כך שאכיפת החוק ביחס לעבירות של צער בעלי חיים דווקא יורדות, לטענת רבים מחובבי בעלי החיים, לתחתית סולם העדיפויות של המשטרה. קבוצה של פעילים למען זכויות בעלי חיים מפתח תקווה החליטה לעשות מעשה ולפני ארבעה חודשים הוקם "מיזם 100" ברשת הפייסבוק. 

מדובר במודל אזרחי שייעודו על הובלת שינוי חברתי להגברת אכיפת המשטרה למיגור התעללות בבעלי חיים במספר מישורים - דף הפייסבוק של ההתארגנות, "מיזם 100 - שמים קץ להתעללות בחיות", מהווה בראש ובראשונה במה לריכוז דיווחי אזרחים על עבירות צער בעלי חיים במרחב הציבור ועל טיפול המשטרה בפניותיהם אליה בנושא. על סמך העדויות, פועל גרעין המייסדים מול המשטרה, מדרג הפיקוד ועל לשוטרים בשטח, וכן מול חברי כנסת שנרתמים לנושא ועוקבים אחר מחויבות המשטרה למיצוי הטיפול בעבירות אלה. 
המיזם הייחודי צבר תאוצה עד כה בעיקר מפה לאוזן. בראשו עומד הפעיל החברתי שלומי צ'צ'קס, שפעיל מאד מול השדולה למען זכויות בעלי החיים בכנסת ומול המשטרה בנושא. צ'צ'קס מספר על תחושת ההישג לעומת חוסר האונים בקרב פעילי בע"ח לפני כן מיחס מוקד 100 והשוטרים: "טיפלנו במערכת בעשרות פניות כאשר הקשה מכולן היא אירוע מזעזע של גניבת כלב ורציחתו. אני יכול להעיד שבהחלט ניכר שינוי ראשוני בשטח והוא מתבטא בהתייחסות רצינית של המפקדים והשוטרים לפניות בנושא, שיפור זמני הגעה של ניידות הסיור וביצוע מעצרים.

"היוזמה החלה להירקם עוד מאירועי ל"ג בעומר אשתקד כשהצלחנו למנוע במספר מקרים השלכת בעלי חיים למדורות והוצאנו ניידות משטרה במיוחד לטובת הנושא. השנה שיתוף הפעולה כבר הביא להצלחה ראשונית שהתבטאה בכתיבת פקודת יום מיוחדת לל"ג בעומר בנושא אכיפת עבירות צער בעלי חיים". 

במקביל, פועלים אנשי המיזם מול חברי כנסת להחמרת הענישה בבתי המשפט על עבירות צער בעלי חיים ולדבריהם היום שופטים כבר פחות מהססים להטיל מאסר בפועל, ולא רק קנס, עבודות שירות או מאסר על תנאי. צ'צ'קס קורא לציבור להצטרף למיזם ולדווח ברשת הפייסבוק על כל פנייה למשטרה ולרשויות בנושא ועל הטיפול בה.
 

אנו מתכבדים להודיעכם על פתיחתו של מיזם חדש וייחודי שצפוי לפתור את בעיית (חוסר)האכיפה והענישה בנושא התעללות בבעלי החיים...

Posted by ‎מיזם 100 - שמים קץ להתעללות בחיות‎ on Sunday, November 8, 2015