אחד ממסכלי הפיגוע אמש בתל אביב הוא ישי מונטגמרי, שהגיע לאזור הטיילת עם הגיטרה שלו על מנת לנגן, ופתאום מצא את עצמו באמצע מרדף אחרי מחבל שדקר עשרה אנשים במסע שלו והרג תייר אמריקאי, טיילור פורס, חייל לשעבר בצבא ארצות הברית. מונטגומרי סיפר הבוקר (רביעי) לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה": "המחבל ניסה לדקור אותי ופספס, נתתי לו מכה רצינית, הוא התחיל לברוח, רדפתי אחריו כקילומטר וצרחתי עד שבאו שוטרים"
"הוא דקר אנשים והיו צרחות, זה עזר לי להבין מה קורה, ולהיכנס להלך רוח המתאים, להפסיק לנגן ולהתעמת עם בן אדם עם סכין די רצינית ביד. הוא פספס כמה פעמים כשניסה לדקור אותי, וכנראה קצת היה בשוק מזה שהצליח לדקור לפני את הבן אדם שדימם שם. הוא הגיע אלי ופספס כמה פעמים, הוא לא בדיוק היה בשיאו באותו רגע, ואני ניצלתי את ההזדמנות שאני לא נדקר, דפקתי לו את הגיטרה בראש, והתחלתי לקלל אותו ולהיות אגרסיבי עד כמה שאני יכול".
 
"הוא לא נפל", שחזר, "זו הייתה מכה רצינית, הגיטרה שלי מפורקת. אבל זה הספיק בשביל להביא אותו ממצב שהוא מנסה לדקור אותי למצב שהוא מנסה לברוח ממני. ניצלתי את המצב הזה שהוא בורח ממני ואני רודף אחריו. חיכיתי שיגיעו שוטרים, שיקרה משהו, ובסוף זה קרה, אחרי איזה קילומטר שאני רץ וצורח. הוא היה 1.80 מ', אולי טיפה פחות, יותר גבוה ממני, לא בחור גדול ומוצק, אלא סוג של שרוך כזה שרץ טוב, היה קשה לרדוף אחריו".


"כשאתה רואה דבר כזה במציאות זה לא כמו שאתה מדמיין, זה פשוט קורה", העיד מונטגומרי. "הוא דקר שם מישהו בצורה מאוד רצינית לפני שהוא הגיע אלי, יכול להיות שזה נתן לו איזשהו אימפקט שהוא באמת מבין מה הוא עושה וכשהוא הגיע אליי הוא כבר היה טיפה יותר מהוסס. הוא פספס שם, ואני הרווחתי מהסיפור הזה".

הפכת לגיבור
"כן, בן לילה, אני לא יודע מה לעשות עם זה כל כך. אני עכשיו בטיילת, קצת משחזר, עם אנשים שרוצים לשמוע, וכלי התקשורת. אני בארץ חודשיים, אחרי שחזרתי מכמה שנים טובות בקנדה. הדבר היחיד שאני יכול לעשות זה לנגן. אני תמיד יושב שם ומנגן ואמשיך לעשות את זה. עדיין אפשר להוציא מהגיטרה צלילים. לא בדקתי לעומק, לא היה לי כל כך זמן לנגן מאז שזה קרה עד עכשיו, נראה לי שיהיה בסדר".



פורסם שאביב גפן יעניק לך גיטרה מהאוסף הפרטי שלו
"עוד לא שמעתי ממנו משהו רשמי. אני לא יכול להתנגד לדבר כזה. בשום פנים ואופן לא. בסך הכל זה כבוד גדול".

בנוסף לגיטרה שאביב גפן אמר שיעניק, הודיעה חברת חלילית, שחנות שלה נמצאת באיזור, כי תעניק גיטרה לגיבור היום, ואף פרסמה על כך בפייסבוק.

עזר בהכנת הכתבה: אסף נבו
 

ישי מונטגומרי הציג קור רוח לנוכח מחבל שרץ לעברו עם סכין. צוות חלילית מאושר לתת לבחור המדהים הזה גיטרה חדשה של Guild...

Posted by ‎חלילית – Halilit‎ on Wednesday, March 9, 2016