פוסט וסרטון שהעלה מתן לסרי, סטודנט שנה ראשונה למשפטים לאחר שהשתתף בשיעור "מבוא למשפט אסלאמי", באוניברסיטת תל אביב, והעלה אותו בעמוד הפייסבוק של הראפר, "הצל", זכה למאות שיתופים התומכים בעמדתו ולכ-60,000  צפיות בסרטון.
 
לדבריו , במהלך  ההרצאה, הציגה המרצה מצגת שבה מוצגת פלסטין כמדינה עם רוב מוסלמי ובנוסף מפה שבה ממוקמת פלסטין על שטח ישראל.
לדברי הסטודנט ,המרצה אף מותירה לסטודנטים מהמגזר הערבי לדבר ולשאול שאלות בשפתם דבר המפלה את הסטודנטים היהודים שאינם מבינים את השפה. הפוסט עורר תגובות בעיקר נזעמות ממאות סטודנטים.

בסרטון נראית ד"ר לינא שלאימה, מרצה לתורת משפט יהודית ואסלאמית, שמלמדת בשפה האנגלית, נשאלת על ידי לסרי מדוע הסטודנטים צריכים ללמוד באנגלית, והיא משיבה לדבריו, שהיא אינה רוצה ללמד בעברית. ולשאלה, איפה בדיוק נמצאת פלסטין ומה עיר הבירה שלה, היא השיבה ש'זאת לא שאלה'.

"איך ייתכן שבאוניברסיטה הגדולה בארץ, גוף ממלכתי שממומן ע"י המדינה, תלמד אותנו מרצה שאינה מוכנה לדבר בשפה העברית מטעמים אידיאולוגיים וזאת למרות ששפת ההוראה הרשמית בישראל היא עברית?!" שאל בתדהמה, לסרי.

 אוניברסיטת ת"א: "קיבלה אישור לתקופה מוגבלת לדבר אנגלית בהרצאות" 

גורם בכיר המלמד עם ד"ר שלאימה בפקולטה הסביר למעריב כי לדעתו, כשהיא אמרה ש"הסיבה שהיא אינה מדברת עברית היא כי היא אינה מרגישה בנוח" הייתה "כי היא אינה יודעת מספיק טוב עברית, ולמיטב הבנתי היא מתכוונת בהמשך כן לדבר בעברית". 
 
מהאוניברסיטה נמסר כי "מדובר במרצה שהגיעה מארה"ב וקיבלה מהאוניברסיטה אישור ללמד באנגלית למשך תקופה מוגבלת, כיוון שהעברית עדיין אינה שגורה בפיה. הטענה בדבר אזכור "מדינת פלסטין"  נבדקת מול המרצה".
 

"הפקולטה שלנו בתל אביב מכנה זאת "חופש אקדמי". בשם ה"חופש" הנ"ל ניתנת למרצה הפריבילגיה לכנות את המדינה המעניקה לו שיוויון זכויות מלא, "כובשת", כתב, אחד המגיבים כתב כי זהו "ביזיון שאין כמותו, בושה למדינה ועוד יותר לסטודנטים שמוכנים לקחת חלק בקורס הזה", כתבה מגיבה אחרת.
 
סטודנט נוסף בקורס, טל רובינוב  כתב מייל לדיקן הפקולטה, רון  חריס בשם עשרות סטודנטים מהשיעור, ובו ביקש לקבל מידע על מה זאת מדינת 'פלסטין', היכן היא ממוקמת ומי הגיבורים הלאומיים שלה. "הדיקן ענה לי שהאוניברסיטאות מתאפיינות בכך שיש בהן חופש אקדמי למרצים", מסר ל"מעריב אונליין" רובינוב.