אהוד אולמרט נכנס לכותלי בית הכלא לפני כשלושה שבועות והערב (חמישי) חושף כתב חדשות 2, גיא פלג, כי עם כניסתו לבית הסוהר הגיש ראש הממשלה לשעבר בקשה מיוחדת - לצאת לבר המצווה של נכדו הראשון לכמה שעות, על מנת להשתתף באירוע.



על פי הדיווח, שירות בתי הסוהר סירבו לאולמרט ואמרו לו כי אינו עומד בקריטריונים המתאימים, שהם ריצוי למעלה מרבע מתקופת המאסר או אירוע בקרבה ראשונה. עוד נמסר בדיווח, כי בשב"ס ביקשו שלא להתייחס לפרסום.


אולמרט החל בחודש שעבר לרצות את עונש 19 חודשי המאסר שנגזרו עליו לאחר שהורשע בקבלת שוחד ובשיבוש הליכים. טרם כניסתו לכלא, הוציא אולמרט סרטון לתקשורת ובו הוא כופר באשמה ואומר כי יקבל את העונש למרות זאת: "הבוקר אכנס לכלא לרצות את עונשי. כראש ממשלה הופקדה בידי מדינת ישראל וביטחונה והיום אני הוא זה שעומד להיסגר מאחורי סוגר ובריח - אתם אולי משערים בנפשכם עד כמה השינוי הזה כואב ומוזר עבורי".
 
הולך בפעם האחרונה כאדם חופשי. צילום: אבשלום ששוני
הולך בפעם האחרונה כאדם חופשי. צילום: אבשלום ששוני

 
"בשעה זו חשוב לי לומר שאני כופר מכל וכל באישומי השוחד שייחסו לי. כמו כן, חשוב לי לציין שכל האישומים לא נוגעים לתקופת כהונתי כראש ממשלה. שנותיי כשליח ציבור ממשיכות למלא אותי בתחושת סיפוק וגאווה אבל בלב כבד מאד אני מקבל את גזר הדין - אין אדם העומד מעל לחוק", סיכם ראש הממשלה לשעבר.
 
"יש חסרונות להיות שליח ציבור - אחד מהם הוא היווצרות של תדמית שלא מייצגת את מורכבות חיי ואישיותי. הוצמדה לי תדמית של מושחת. היום אני ראש ממשלה שעומד לרצות עונש מאסר. אני מבקש באותה נשימה להעלות את האפשרות שכדור השלג הלך ותפח משלל סיבות שאינן משפטיות. אולי ממרחק הזמן יוכלו לבחון את הרגע העגום הזה", הציע אולמרט, "אני מקווה שאז רבים יכירו בכך כי בתקופת כהונתי כראש ממשלה נעשו ניסיונות כנים לפתוח פתח לשלום, שמחה ורווחה". "החיים מזמנים לי היום מבחן לא פשוט", הוסיף ראש הממשלה לשעבר, "האהבה השמחה וההזדהות שאני זוכה להן מחזקות אותי מאד".