נתפס בזמן: חצי טון בשר הושמד באור יהודה לאחר שנמצא לא ראוי למאכל אדם. מהמשטרה נמסר כי אתמול התקבלה קריאה על רכב אשר על פי החשד מוביל בשר ללא אישורים מתאימים ובתנאים לא נאותים.



לאחר ביצוע סריקות איתרו השוטרים את הרכב ובבדיקה של הווטרינר המחוזי נמצאו 50 קילוגרם בשר אשר הובל ללא תנאים מתאימים ולא ידוע מה מקורו. מתחקור ראשוני עלה כי הבשר יועד למסעדה בעיר. כאשר הגיעו השוטרים והווטרינר למסעדה הם מצאו עוד חצי טון בשר אשר הוחזק בתנאים לא נאותים ואינו ראוי למאכל אדם. על פי הנחיית הווטרינר המחוזי כל הבשר שנמצא במסעדה וברכב הושמד. בעל הרכב ובעל המסעדה הוזמנו לחקירה בפני הווטרינר המחוזי.



האירוע מגיע חודש לאחר שחיידק סלמונלה נמצא בביצים הנושאות את הסימון ES שיובאו מספרד עם חותם תחנת המיון לסר, קוד ES5236 תאריך לשיווק - 6/2 ותאריך במקרר (לשימוש) - 6/3. השנה כבר נפטר אדם מזיהום סלמונלה וזו לא אזהרה ראשונה בדבר ביצים נגועות בסלמונלה בישראל בחורף הזה. במשרד הבריאות הדגישו כי יש לרכוש ביצים רק ממקור ידוע בלבד ואשר מופיע עליהן שם המשווק, חותמת ותאריך תפוגה ובאריזה סגורה. להקפיד על קניה במקומות מורשים (לא בקניה בפתח הבית).