הממשלה צפויה לאשר הבוקר (ראשון) את מסקנות ועדת ריבלין, הקובעות כי יש לפצות את עובדי הכור הגרעיני בדימונה שלקו בסרטן, ללא הוכחת אשמה מצד המדינה. הוועדה הוקמה ב־2013 בהוראתה של שרת המשפטים דאז, ציפי לבני, ובראשותה עמד השופט בדימוס אליעזר ריבלין.

על פי החלטת הוועדה, כל עובד שלקה בסרטן יפוצה בסכום של 75 אלף שקלים, גם אם לא היה מבוטח, וזאת נוסף על הפיצויים שהעובדים צפויים לקבל על פי ההסדר המוצע בדוח. עוד צוין כי העובדים יפוצו בלי שייאלצו להוכיח אשמה או רשלנות מצד הוועדה לאנרגיה אטומית, "גם אם הקשר בין החשיפה למחלה נמוך במידה משמעותית מהנדרש בחוק".
בתגובה אמר השר לאנרגיה יובל שטייניץ: "ועדת ריבלין עשתה עבודת קודש, שמאפשרת טיפול מהיר והוגן לעובדי הכמ"ג. מדובר בעובדים מסורים, שהקדישו את מיטב שנותיהם לחיזוקה וביצורה של מדינת ישראל, ואנחנו מאפשרים לאלו שיהיו מעוניינים בכך לבחור במסלול פיצויים שאינו דורש הדיינות מפרכת של שנים בבתי משפט".

שר האנרגיה שטייניץ. "הועדה עשתה עבודת קודש". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במסקנות הוועדה, שהוגשו לשר בחודש אוקטובר האחרון, נכתב בין היתר: "מן הראוי כי תתקיים הדדיות בין נכונותם של העובדים לתרום לביצוע מטרות הממשלה בתחום המחקר הגרעיני, לבין נכונות המדינה לעמוד לצדם בעת שהתממש אחד מהסיכונים הכרוכים בעבודתם". עם זאת, על פי מסקנות הוועדה, עובד שייבחר לתבוע את המדינה בבית המשפט לא יהיה חלק מההסדר העתידי. את הקריטריונים לקביעת זכאות לפיצוי וגובהו יקבע צוות שיוקם לצורך כך.
בשלושת החודשים הקרובים יגבש הצוות תוכנית פעולה מפורטת לצורך יישום המלצות הדוח, שתכלול לוחות זמנים ופירוט משאבים ותקציב. כמו כן, הוועדה תדאג להקמת המנגנון לקביעת הזכאות לפיצוי, תקציבי הפעלתו של מנגנון זה, סכומי הפיצוי והתשלומים השונים.
בראש הצוות תעמוד החשבת הכללית במשרד האוצר מיכל עבאדי־בויאנג'ו, וחבריו יהיו נציגים ממשרדי הממשלה: נציג השר לאנרגיה, נציג אגף התקציבים במשרד האוצר, נציג אגף החשבת הכללית במשרד האוצר ונציג משרד המשפטים.