פבבית העלמין בהר הזיתים שבירושלים תיערך היום האזכרה השנתית לראש הממשלה לשעבר מנחם בגין, במלאות 24 שנים למותו. בשל החשש ממיעוט משתתפים הופצה בקבוצות וואטסאפ של פעילי ליכוד "קריאה נרגשת" להגיע לחלוק כבוד למי שהיה מנהיג הליכוד וראש הממשלה השישי של מדינת ישראל.

את הקריאה לחברי הליכוד ניסח חבר המרכז דודו חיים.

"מחר כולנו נהיה שם. במלאות 24 שנים למותו של מנהיג ומייסד המחנה הלאומי, הציבור מוזמן לאזכרתו", לשון ההודעה, "אנו פונים בקריאה נרגשת לכל מוקירי זכרו ואנשי המחנה הלאומי להגיע לחלוק את הכבוד הראוי למקומם המדינה, הלוחם, המנהיג ומתווה הדרך של תנועת הליכוד הלאומית, שהביאה לשלטון במדינת ישראל היהודית".
 
עוד הדגיש חיים בהודעה, "אנו מבקשים לעשות מאמץ ולהגיע. השנה ההודעה נשלחת מוקדם כדי לפנות מקום בלוח הזמנים לאזכרה צנועה וחשובה זו, עקב עומסי התנועה הקבועים בכבישים המוליכים למקום. יש לצאת מוקדם מהרגיל כדי להגיע בזמן".
 

על הצורך לגייס דווקא בוואטסאפ קהל שיכבד את זכרו של מנחם בגין הסביר חיים ל"מעריב־השבוע" כי "הלווייתו של בגין הייתה בעבר ההלוויה הכי גדולה של יהודי שאינו רב". במרוצת השנים, מאז אותה הלוויה ענקית, מספר המשתתפים באזכרות השנתיות הולך ופוחת.

חלק מההודעה בקבוצת הוואטסאפ של הליכוד
חלק מההודעה בקבוצת הוואטסאפ של הליכוד


"המקום בעייתי והשעה בעייתית. האזכרה אינה ממלכתית והדור שידע את בגין כראש בית"ר כבר הלך לעולמו. בשנה שעברה הגיעו גם הנשיא ריבלין וגם נתניהו, אבל כשראיתי את השורות הולכות ומתרוקנות אמרתי שאני מוכרח לעשות מעשה ושלחתי מבעוד מועד הודעות וואטסאפ ומסרונים לשרים, לח"כים וגם לחברי ליכוד שיבואו לחלוק כבוד לבגין. חלק אמרו לי שיבואו, אחרים הודיעו שהם בחו"ל או שאינם יכולים לבוא. אני יודע שלצפות למאות אנשים זה חלום רחוק, אבל אם יבואו כמה עשרות זה גם משהו, כי בשנה שעברה גם זה לא היה", גילה חיים.
 
קודם לאזכרה תקיים סיעת הליכוד ישיבה מיוחדת לזכרו של מנחם בגין במרכז מורשת בגין בירושלים, בהשתתפות ראש הממשלה. "נתניהו לא יגיע לאזכרה בגלל סידורי האבטחה, אבל אני מצפה מאחרים להגיע", אמר חיים.