התגובות הרבות שהגיעו אתמול בעקבות פרסום המחווה שעשתה ליאת בלילטי ללקוחה שכויסה בבית הקפה שלה, "לילוש", הדהימו גם אותה. היא בסך הכל ביקשה להעניק סוג של פיצוי ללקוחה גילה פאליק, חולת לוקמיה, שתיקה נגנב כשישבה בבית הקפה, והבטיחה לתת לה פדיון של ערב יום שישי שלם. בתיק היו אלפי שקלים ותרופות בשווי כ־30 אלף שקל.



הפרסום אודות המעשה ב״מעריב־השבוע״ הציף את המקום בברכות חמות של אזרחים ולקוחות, כמו גם בזרי פרחים, מחמאות זרמו ברחבי הרשת, כולם ביקשו להביע הערכה לבית עסק שהפגין יחס נדיב במיוחד ללקוח שלו.
 
היו גם מי שטענו כי הם מזהים את הצעירה שגנבה את התיק, כפי שתועדה במצלמת האבטחה של המקום, וכי יש בידיהם מידע שיכול להביא ללכידתה. אותה צעירה, אגב, כבר ביצעה עשרות מעשי גניבה כאלה במקומות בילוי ובמשטרה מנסים לעלות על עקבותיה זה חודשים.
 

אחת הפניות הגיעה מתושב תל אביב ששלח בקשת חברות לפייסבוק של בית הקפה וסיפר על "שכנה צרפתייה מוזרה" המתגוררת בבניין שבו הוא מתגורר ש"נוהגת לחבוש פאות וכובעים", לדבריו. הוא סיפר לבלילטי כי אותה שכנה מזכירה מאוד את האישה בתמונה שפורסמה בעיתון. ״אני חושד שזאת היא כי גם השכנה שלי מסתובבת עם פאה ומשקפי שמש", כתב השכן בפנייה. בעלת בית הקפה השיבה: "חלילה, שלא נעשה עוול". השכן הוסיף: "בגלל זה אני נזהר, אבל היא דומה מאוד".

ליאת בלילטי, בעלת בית הקפה. צילום: עמי תברמן
ליאת בלילטי, בעלת בית הקפה. צילום: עמי תברמן

 
אותו שכן לא היה היחיד שמסר מידע בנושא. לדברי בלילטי, היא פתחה את הבוקר עם פניות רבות מלקוחות ומאזרחים. "הם טענו שהם מזהים אותה להערכתם ומוכנים למסור את המידע כדי להביא למעצרה של הגנבת שעוררה מחאה עצומה נוכח מעשיה. אני לא יודעת כמה זה יכול לסייע אבל לפחות יש היענות מהציבור וזה מה שהכי חשוב. אני מקווה שמישהו יוכל לתרום את המידע שיביא ללכידתה ובכך אולי לעצור את התופעה המבישה הזאת" אמרה ליאת והוסיפה: "לא עשיתי שום דבר חלילה בשביל פרסום אלא רק בגלל שהלקוחה גילה פאליק נכנסה ללבי".