שופטת בית המשפט השלום בתל אביב, חיותה כוהן-אומר האריכה היום (שני) בארבעה ימים את מעצרו של דוד ערן, החשוד ברצח הילי סובול. ערן חשוד גם בשיבוש הליכי חקירה, החזקת נשק שלא כדין וקשירת קשר לביצוע פשע. הארכת המעצר נעשתה בהסתמך על הצהרת תובע שהגיש נציג המשטרה, נצ"מ אילן קובלנץ, המאשרת את כוונת הפרקליטות להגיש כבר בימים הקרובים כתב רישם נגד ערן בגין סובול, אחותה התאומה של בת זוגו.



בדיון קצר בבית המשפט ביקש נציג המשטרה להאריך את המעצר ולא הסכים להתייחס לעבירות המיוחסות לשירי סובול, האחות התאומה.



פרקליטו של החשוד, עו"ד ששי גז, ביקש לקצר את ימי המעצר ולשלוח את מרשו להסתכלות פסיכיאטרית. נציג המשטרה אמר כי הוא מסכים לבדיקה, אולם רק לאחר הגשת כתב האישום.



בהחלטתה להאריך את המעצר, ציינה השופטת כוהן-אומר, כי "בהגשת הצהרת תובע אין כדי לשלול את הצורך בבחינת האפשרות לשחרור החשוד בערובה ובתנאים, הגן שבכוונת התביעה להגיש כתב אישום בגין תיק החקירה דנן ולבקש את הארכת המעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו".



יחד עם זאת, סיכמה השופטת: "בנסיבות העניין, בהתחשב בטיב העבירות, התשתית תהראייתית, העילות למעצר והשלב הדיוני של ההליך, יש מקום להיעתר לבקשה גם אם באופן חלקי".



כזכור, אתמול הוארך מעצרה של שירי סובול, אחותה התאומה של הנרצחת, גם כן בארבעה ימים, כשבבית המשפט הבהיר נציג המשטרה כי הפרליטות טרם החליטה באלו עבירות להאשים אותה, אם כי ברור, לנוכח הגשת הצהרת התובע בעניינה, כי כבר בימים הקרובים יוגש גם נגדה כתב אישום.



סובול מכחישה כל קשר פיזי לרצח ומפלילה את בן זוגה שהוא זה שביצע את הרצח וקושרת עצמה לעבירה בכך שסייעה בידו להחליף בגדים ולהסתיר את הסכין ששימשה לרצח, וכן ומסרה הודעה כוזבת לכאורה כשהתקשרה למשטרה עת דיווחה על האירוע.