הוחמרו תנאי ההרחקה של ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני החשוד בעבירות של קבלת שוחד, מרמה , הפרת אמונים וקיום יחסי מין תוך ניצול יחסי מרות וכן ניצול מעמדו כראש עירייה לצורך קבלת שוחד ותשלום כופר שתיקה לאותן נשים. שופט בית משפט השלום בראשון לציון, אביב שרון, האריך היום ב-31 ימים נוספים את הרחקתו של ראש עיריית אשקלון, ואסר עליו לשוב לעיסוקו כראש עירייה לתקופה זו בעקבות בקשה שהגישה להב 433 במשטרה המנהלת את החקירה בעניינו. 


השופט שרון התייחס בהחלטתו לשימוש התקדימי בסעיף החוק (48 א׳ 10) על בסיסו הוגשה הבקשה ואמר כי הוא מהווה "איזון ראוי בין מניעת החשש לביצוע עבירות דומות לבין הזכות לחופש עיסוק טרם הגשת כתב אישום". בבית המשפט טענה נציגת המשטרה רפ"ק ליאת ברגמן כי תחילתה של המסכת השוחדית היא בשני מכתבי דרישה שהגיעו לאיתמר שמעוני משתי נשים שונות אשר עבדו תחתיו בעבר, ובאותם מכתבים טענו הנשים כי איתמר שמעוני, ביצע בהן עבירות מין  והייתה דרישה לתשלום מצדו. בעניין זה אני מפנה לעמוד 34 בדוח הסודי. לאחר משא ומתן עם שתי הנשים בנפרד, התחייב שמעוני לשלם סכום אדיר של כמיליון ש"ח והתחייב לעשות זאת בתקופה קצרה יחסית".

לטענת המשטרה משנקלע לקשיים בהשגת הכסף הנדרש הוא יחד עם משה פונטה שהיה עצור אף הוא בפרשה, שהוא חברו הקרוב, יד ימינו, זרועה ארוכה ויחד עם אחיו עופר שמעוני שגם הוא היה עצור בפרשה הקימו מערכת לגיוס כספים. המשטרה סבורה כי המערכת שנבנתה מטרתה מעבר להשגת הכספים היתה הסוואת מקורם של הכספים. 


במשטרה מייחסים לשמעוני ולחבריו עריכה של הסכמי הלוואה פיקטיביים וכדוגמה ציינו את מקרה חיים סופר מנכ"ל העירייה שהיה עצור בפרשה ואשר טען כי הלווה כ -200,000 ש"ח , למשה פונטה, עקב בעיות אישיות שמחומר החקירה לא היו קיימות. לטענת המשטרה אחיו של שמעוני פתח לכאורה עסק לתיווך ולשם הוזרמו כספי השוחד שהועברו לאותן נשים מתלוננות.
 
עוד טוענים במשטרה כי ראש העירייה ישב במסגרת תפקידו בצומת דרכים ששימש אותו למנגנון השוחד הזה: "החזרתו לתפקיד עלולה להקל עליו על ביצוע עבירות דומות. שמעוני הפעיל גורמי מקצוע בעירייה ויחד עם המנכ"ל לא היסס להשתמש בחרב הפיטורים כלפי אנשים שלא התיישרו לפיו דרישותיו".

פרקליטו, עו"ד ירון לונדון, טען כי אין בסמכותו של בית המשפט לשלול את עיסוקו של ראש העירייה וכי לצורך קיימת וועדה שאמורה לדון בשאלה האמורה מיד לאחר שיוגש כתב אישום נגדו אם וכאשר יוגש. לדבריו, ראש העירייה כופר בחשדות נגדו וכי בידי המשטרה אין ראיות המוכיחות את החשדות שהיא טוענת לגביהם.