משפחתו של אמיר מימוני ז"ל, לוחם השב"כ אשר נהרג בפעילות מבצעית באזור עוטף עזה ביום שלישי האחרון, קמה היום (שני) משבעה, כך דווח היום בערוץ 2. בשיחה עם הערוץ, אמר אביו של הלוחם, אפרים מימוני, כי בעיניו אמיר היה "מלאך בדמות אדם".  לשאלה האם יש בו כעס על התאונה שגרמה למותו של בנו, אמר כי "הם ביצעו כל כך הרבה משימות בשנים שהיה שם, מאות משימות, והכל היה בסדר. המשימה הזאת הייתה מורכבת". עוד אמר כי אין בו כעס על האדם שגרם למוות: "לא כועס עליו. המצב יכול היה להיות הפוך ושהבן שלי יהיה זה שסגור בארבע קירות. אני רוצה שהוא יבוא לפה, לחבק אותו, לנשק אותו. חשוב לי להגיד לו שאנחנו לא כועסים, זה מבורא עולם. באותה מידה שניהם יכלו להיהרג על ידי האויב".



מאות ביקרו את המשפחה במקום מגוריהם במושב זוהר ביניהם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שהגיע לניחום אבלים, שם פגש את הוריו של אמיר, אחיו, סבו וסבתו וקרובי משפחה נוספים. אביו של אמיר סיפר על אבותיו שהגיעו מתוניס עד שמצאו את נחלתם במושב זוהר, שם התיישבו. ״כאן גידלנו את ילדינו", סיפר אפרים, והמשיך: ״אמיר היה לב שכולו נתינה. חשבתי שאני מכיר את הבן שלי ופתאום אני מגלה כל כך הרבה מהסיפורים. כמה צנוע היה. גיליתי ילד שאפשר לספר ולספר בו, פרח נדיר שנקטף על ידי בורא עולם. ילד מלא חלומות". הנשיא חיבק את האב ואמר: ״אמיר נפל כחייל על משמרתו ועם ישראל כולו אסיר תודה על השירות שלו למען המדינה ואזרחיה. כמה אנו גאים בילדים אלה בזכותם יש לנו ארץ ומדינה".



אמיר מימוני עבד בעברו ביחידת הפיצו"ח, שנחשבת לזרוע המבצעת של משרד החקלאות, והשתתף באינספור מבצעים מסווגים, בשירותו הצבאי וגם לאחר מכן במסגרת עבודתו בשב"כ. אמיר נקרא על שמו של דודו, שנפטר במהלך משחק כדורגל, אהרון מימוני ז"ל. דוד אחר שלו נהרג במהלך שירותו הצבאי. חבריו סיפרו כי רק השבוע הכיר את חברתו החדשה להוריו, לאחר שהביא אותה לביתם. הוא מעולם לא סיפר דבר על מקום הימצאו, אך משפחתו ידעה תמיד כי הוא  בקו האש.



בהלוויית הלוחם, ספד לו איש השב"כ יורם כהן וסיפר על נסיבות המקרה: "לצערנו, התפתחות מבצעית טרגית שאירעה אמש במהלך המבצע בשטח, הובילה לתובנה שונה באשר לתמונת המצב ולהתפתחות מידיות האיום. עקב זאת, לוחם עמית משב"כ טעה בזיהוי וביצע ירי לעברו של אמיר ופגע בו - כל הניסיונות להצילו, עלו בתוהו". עוד אמר כהן כי "תקלה מבצעית זו, נחקרת בשעות אלה ותתוחקר באופן יסודי בכל הרמות בארגון על-מנת להימנע מכשלים דומים בעתיד".