חרם אירופאי? נשיא התאחדות האיכרים והחקלאים בישראל ויו"ר מים בגליל דובי אמיתי, ערך היום (שני) סיור ותדרוך לקבוצת עיתונאים ממדינות אירופה, במטעי הפרי ומקורות המים לאורך גבול הצפון, על מנת ללמוד מקרוב את המצב המורכב של התיישבות וחקלאות סמוך לקו הגבול.



בסיור השתתפו כ-15 עיתונאים בכירים מגרמניה, איטליה, צרפת, דנמרק, פולין, טורקיה, יוון, ספרד, שוויץ ואירלנד, ביזמת EIPA - ארגון ללא כוונת רווח וללא זיקה פוליטית, הפועל לקידום ענייניה של ישראל למול חברי הפרלמנט האירופי, בכירי מוסדות ה-EU, אנשי תקשורת בכירים, בלוגרים ומובילי דעה במדינות השונות.



במהלך הסיור נפגשו העיתונאים גם עם חקלאים ונחשפו למיקומם הבעייתי של מטעי הפרי בגבול הצפון, לרגישות הרבה בגבול הצפון ולחשיבות הייחודית של החקלאות והתיישבות לביטחון ישראל. כמו כן שמעו העיתונאים על חשיבות מפעלי המים בגליל, המספקים את המים לחקלאות בעלות נמוכה ומאפשרים לחקלאות להמשיך ולהתקיים בעלות ייצור שפויה. כזכור, חקלאי הגליל פתחו במאבק כנגד החלטת ממשלת ישראל להפוך את חברת מקורות למונופול על הפקת המים לחקלאות ומי השתייה, למרות שעלות הפקת המים של מקורות גבוהה משמעותית מהפקת המים הפרטית של החקלאים.



אמיתי התייחס לביקור ואמר: "לדאבוני קיימים גופים רבים באירופה ובעולם המחרימים את התוצרת הישראלית, כך שהיקף הייצוא החקלאי צונח משנה לשנה. נראה כי ממשלת ישראל, אוכלת חקלאיה, החקלאים מופקרים בשטח וצריכים לדאוג בעצמם גם לתחום ההסברה הבינלאומית. חבל כי בזמן שכולנו צריכים להתאחד ולהילחם בתדמית של ישראל ברחבי העולם, החקלאים הישראלים, שומרי הסף של המדינה, מבזבזים כוחות ומשאבים על מלחמת הישרדות אל מול הממשלה".