החלטת מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך להתעלם מתלונות אנונימיות על הטרדות מיניות ממשיכה לחולל סערה. לפני יומיים נחשף שהמפכ"ל הכריז בכנס שוטרות, שהתקיים ביום האישה הבינלאומי, שהמשטרה לא תטפל עוד בתלונות אנונימיות, אשר מעלות חשד לעבירות שביצעו שוטרים, כיוון שאלה יצרו תרבות של חיסול חשבונות במשטרה. יו"ר "מרצ", חברת הכנסת זהבה גלאון, התייחסה לנושא הבוקר (שלישי) בראיון עם רינה מצליח וחגי גולן ב"רדיו ללא הפסקה". "דבריו של מפכ"ל המשטרה חמורים ב-3 רמות", אמרה, "קודם כל בעצם המסר שהוא מבקש להעביר לשוטרות ביום האישה הבינלאומי - אל תתלוננו תלונות אנונימיות, כאילו שהוא לא מבין באיזו תרבות ארגונית הוא נמצא. חלק גדול מהחקירות שגרמו לשוטרים לפרוש, היו בעקבות תלונות אנונימיות, כי נורא קשה לנשים להתלונן, בעיקר במערכת היררכית כמו המשטרה".



"שנית", אמרה ח"כ גלאון, "הוא לא מבין שזה פשוט לא חוקי. אישה יכולה להגיש תלונה אנונימית, ומשטרה בכלל לא צריכה תלונה. ברגע שמגיע אליה מידע על הטרדה מינית או אלימות, היא חייבת לפתוח בחקירה. המחדל השלישי של המפכ"ל אלשיך, הוא שכאשר מדובר על שוטרים זה בכלל לא תפקידה של המשטרה לחקור, זה תפקידה של מח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים), ואני רוצה לברך את מח"ש, ש'צפצף' על המפכ"ל והודיע באופן שאיננו משתמע לשני פנים שהוא ימשיך בחקירות שוטרים כרגיל. הוציאו את מח"ש מהמשטרה למשרד המשפטים, בדיוק כדי למנוע את הלחץ הזה של תרבות הטיוח והשקר, של 'שמור לי ואשמור לך'".
 
"מדובר בקלות ראש וחוסר הבנה", טענה ח"כ גלאון, "שאגב לא מאפיינת רק אותו, אלא גם נשים כמו השרה איילת שקד. אני גם לא מבינה למה השר גלעד ארדן לא התנער באופן פומבי וחד-משמעי מדברי המפכ"ל. מה שכל כך חמור במה שאמר המפכ"ל, או איילת שקד או אחרים ושר שלא מתנער, זה מסר מאוד בעייתי שעובר לנשים - למה שהן תתלוננה, למה שהן תלך אחר כך למשטרה.


"המפכ"ל שלח לשוטרות מסר מאיים. אנחנו לא רוצים תלונות אנונימיות, הוא אמר להן. זה מסר מאיים. עדיף שתשתקו, ובואו נמשיך בתרבות הטיוח והשקר, בואו נמשיך בתרבות ההשתקה. הייתי רוצה לשלוח את המפכ"ל לסדנה במרכז לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, שיבין את חומרת הדברים שאמר, מעבר לאי החוקיות שלהם".
 

גולן סיפר על מתלוננת נגד השר לשעבר סילבן שלום, על אירוע שלטענתה קרה לפני 3 שנים. ח"כ גלאון ענתה: "אני רוצה לשבח את המתלוננת על כך שהסכימה להגיש תלונה במשטרה. זה כל כך לא קל בימים האלה, בעיקר כשאשת השר לשעבר עלתה למתקפה וניסתה להלך אימים על כל המתלוננות. העובדה שהשר שלום החליט לפרוש, זה לא מסלול עוקף הליך פלילי. המשטרה צריכה להמשיך ולחקור ולראות אם יש דברים בגו. על פי תלונות שהצטברו אצלי ואצל עיתונאיות, על השר שלום היו תלונות על כפייה פיזית, מגע מיני, ניצול חמור וניצול מרות, ואי אפשר לעבור על זה לסדר היום רק כשאתה מתפטר".