המשטרה ממתינה לחוות דעת רפואית כדי לקבוע באופן סופי האם הפעוט בן הארבעה חודשים המאושפז זה כחודש ימים, במרכז שניידר לילדים בפתח תקווה, שבראשו נמצא שטף דם, נחבל כתוצאה מטלטול. בינתיים, האריכה היום (רביעי) שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה כרמית בן אליעזר עד ליום ראשון את מעצר הבית של סימונה רז, בעלת המשפחתון מפתח תקווה החשודה בטלטולו של הפעוט.



בדיון שהתקיים באולמה של השופטת בן אליעזר, ביקש נציג המשטרה להאריך את תקופת מעצר הבית של החשודה כאשר לדבריו במשטרה עושים מאמצים לסיים את החקירה והם תלויים וממתינים לחוות הדעת הרפואית שתקבע באופן סופי את נסיבות האירוע. עד עתה אנחנו מעריכים וחושדים שנסיבות הפגיעה בפעוט מקורן בעבירות טלטול שעבר.



כזכור, נעצרה בעלת המשפחתון אחרי שהביאה את הפעוט למרכז שניידר לילדים לאחר שזה איבד את הכרתו בביתה. בדיקות ראשונות לא העלו דבר אלא שבדיקות מעמיקות וצילומים חשפו בעיית שטף דם פנימית בראש - מה שהעלה חשד לטלטולו של הפעוט.



בעקבות החשד הועבר דיווח למשטרה שמיהרה לבצע את מעצרה של החשודה בעלת המשפחתון רז. בחקירתה הראשונה קשרה עצמה רז לעבירה וטענה כי "הוא בכה בלי הפסקה אז הרמתי אותו לידיים וטלטלתי אותו כדי שיירגע". מאוחר יותר משנועצה בפרקליטה עו"ד ששי גז, חזרה בה רז מהודאתה וטענה כי זו הוצאה ממנה באמצעות איומים ולחץ שהתינוק עומד למות וכן כי אימה תיעצר גם כן.



לפני כ–14 שנים הורשעה רז בעבירה של תקיפת ילדה בת חמש שגדלה בביתה ובית המשפט החליט לשלוח אותה לבצע עבודות שירות לתועלת הציבור. ביציאה מהדיון בעניינה מיהרה בעלת המשפחתון להתייחס לראשונה לפרשה: "לא הרבצתי לילד, לא פגעתי בו בשום אופן. טיפלתי בו במסירות רבה. אני מתפללת לשלומו ונעשה לי עוול גדול במעצר הזה".



פרקליטה של החשודה עו"ד גז, הוסיף: "מרשתי לא פגעה בילד, טיפלה בו ואהבה אותו. אנחנו שמחים שהפעוט מחלים אבל אני טוען היום את מה שטענתי בדיונים הקודמים, שבסופו של דבר הפגיעה שלו תתברר שמקורה אינו מטלטול אלא ממחלות או חיסונים שעשו לו או מסיבות אחרות שלא קשורות לטלטול והיו כאלה מקרים".