חטפה קללות ולא נשארה אדישה: ביום חמישי שעבר באולמי 'גן האירוסים' בראשון לציון, משרד החקלאות חגג לנשות המשרד את יום האישה הבינלאומי. אשת התקשורת, לוסי אהריש, שהוזמנה לתת הרצאה, נתקלה במופע שנאה מכוער.



אהריש סיפרה במונולוג שלא משאיר עין אחת יבשה: "בחמישי היה לי קטע שבחיים שלי לא קרה לי. הרצתי למשרד החקלאות בראשון לציון, כי ליהיא לפיד הייתה צריכה להרצות להם והיא הבינה שהיא לא יכולה להרצות בפני משרדים ממשלתיים, אז הקפיצו אותי. הלכתי ונתתי שם איזו הרצאה. אני יושבת בשורה הראשונה ואז באה איזו מישהי שישבה מאחורי ואומרת לי 'איכס, יא מגעילה, אני שונאת אותך'. אמרתי לעצמי אין מצב שהיא מדברת עליי. והיא ממשיכה, 'איכס, איכס, איכס, מגעילה'. שאלתי אותה אם היא מדברת אליי והיא ענתה לי 'כן, זכותי לשנוא אותך'. שאלתי אותה על מה או אם היא מכירה אותי, אם רצחתי לה מישהו ולמה היא מדברת בצורה הזו. היא הייתה בחורה יפה, דתייה, אמרתי לה 'את שמה כובע על הראש ומתפללת, למי?'. נהיה באזז, קמתי, נחנקתי, שאלתי אותה איך היא לא מתביישת להלבין פני אדם ברבים. מאיפה הבושה הזאת? מאיפה החוצפה הזאת? אנשים התחילו לשאול מה קרה, 690 איש היו שם, כולם קמו על הרגליים ואמרו לה 'תצאי את, יא חתיכת מגעילה גזענית, לכי, היית רוצה להיות כמוה', אני גם אמרתי לה 'קומי, תגידי לכולם איך קוראים לך ותגידי לכולם גם מה אמרת לי'".



האישה נעמדה ואמרה את שמה. ברוח הסדרה "משחקי הכס" סיפרה אהריש כי עשתה לאותה אישה "מצעד בושה". "הסצנה של מצעד הבושה שעשו למלכה שם. היא הלכה לאורך אולם ענק, עצום וכולם אמרו לה שהיא מגעילה ושהיא צריכה להתבייש. אמרתי לה 'לאיזה אלוהים את מתפללת?' אותי לימדו, ואני לא דתייה, שדרך ארץ קדמה לתורה. ממי היא מבקשת חמלה? מאיזה אלוהים שיסלח לה על מה שהיא עשתה? אני ממש מקווה שאין לה ילדים שהיא לא מחנכת אותם בצורה הזו. עליתי לבמה עם דמעות. אמרתי להם שאני שנתיים מרצה ובחיים לא נתקלתי בתת רמה כזאת. וכשאני אומרת שמה שמתחיל בפייסבוק ושאנשים מקללים בפייסבוק, זה מתרגם לרחובות, ועכשיו הבחורה הזאת אומרת לי מגעילה, אבל בפעם הבאה מישהו באמת יכול לבוא ולדקור אותי ברחוב. זה מה שאתם לא מבינים, עד כמה זה חמור. אנשים לא מבינים, כי אבדה לנו הבושה".



מי זה הגורם המזמין?


"מישהי ממשרד החקלאות. זה היה אירוע מאוד גדול בגן האירוסים בראשון לציון, לכבוד יום האישה. הייתי בהלם. בחיים לא קרה לי דבר כזה. אני חזרתי עכשיו מאוסטרליה ממסע הרצאות לגיוס כספים למען מדינת ישראל, לא בשביל אנשים כמוה. היו שם 690 נשים, אז בשביל 689 נשים".



היא קמה ויצאה?


"יצאה ובשקט בשקט חזרה, וישבה עם הראש למטה. כל ההרצאה. באמצע ההרצאה ראיתי אותה ואמרתי לה 'עדיין לא הלכת? את עדיין פה?'".



היא ביקשה להתנצל?


"היא באה להתקרב אליי עוד שנהיה מזה עניין, ואמרה שהיא רוצה להגיד לי סליחה. היא באה להתנצל ואמרתי לה שלא תתקרב אליי. למי שאין בושה ברשתות החברתיות, אין גם בושה ברחוב. נעלמה לנו הבושה".



ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: "בדומה למשרדי ממשלה שונים, יש ייצוג רחב של אוכלוסיית ישראל ונערכות לעובדים באופן מתמיד הדרכות בנושא אתיקה וקוד התנהגות של עובדי ציבור. המשרד מגנה את המקרה הנקודתי ורואה זאת בחומרה רבה".