הרובוט התת-ימי החדש נחנך היום (חמישי) באילת. הרובוט, מסוג ROV, שנרכש מצרפת בעלות 1.6 מיליון שקל, תשמש את חוקרי הים באילת ובים התיכון ותפעל מספינות מחקר בים התיכון ובמפרץ אילת.
 
רובוט ה-ROV מצויד במערכת צילום מתקדמת, ובעל זרוע לדיגום והצבת ניסויים ומערכת ניווט משוכללת. הכבל האופטי של הרובוט מאפשר בשלב ראשון עבודה עד לעומק של 300 מטרים עם אפשרות להעמקה עתידית עד 1000 מטרים. רובוט המחקר עשוי לקדם את מחקרי הים העמוק בישראל, הן בשוניות האלמוגים העמוקות בים סוף, הן ברכסי הכורכר העמוקים שבים התיכון והן בבתי הגידול של הקרקעית הרכה בשני הימים. הוא יאפשר לאסוף מקרקעית הים התיכון והים האדום, חומרים חיוניים למחקר הנחשבים לפטנטים במחקר הרפואי ושהגישה אליהם עד עתה, הייתה מוגבלת. 
 
טקס החנוכה נערך במעמד יו"ר הכנסת יואל אדלשטיין, שר המדע אופיר אקוניס, מנכ"ל  עמותת אקו-אושן אריק רוזנבלום, נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן ששון, ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי ובהשתתפות נבחרת הרובוטיקה של העיר אילת מבית הספר גולדווטר – שזכתה לפני שנתיים בתחרות העולמית שנערכה בארה"ב, כקבוצה הצעירה הטובה ביותר.

במהלך הטקס צפו הנוכחים בפעולת הרובוט החל משלב הכניסה למים ועבור דרך הצילומים שהוצגו על מסכי ספינת המחקר, וקיבלו הסבר ממנהל המכון באילת פרופ' אמציה גנין. 
 

אריק רוזנבלום - מנכ"ל עמותת אקו אושן אמר, כי "הים הוא הרבה יותר מגז אלא המשאב הכלכלי והעתידני החשוב ביותר שיש למדינת ישראל ואנו מקווים, כי משרד המדע ימשיך לאמץ אותו. בזכות המחקר המתחדש בים, אנחנו הישראלים יכולים להיות הראשונים שימצאו את מה שבני האדם חיפשו תמיד. ואם אנחנו לא רוצים שבעלי אינטרסים ישלטו במרחב  הימי, ישראל מחויבת לחקור את העולם שמתחת לים ולהשתמש במשאביו באופן שאינו פוגע בסביבה".