הלווייתו של ראש המוסד העשירי, מאיר דגן, שהלך אתמול לעולמו לאחר שנאבק במחלה קשה, תתקיים ביום ראשון בבית העלמין בראש פינה. לפי הפרסום הערב (שישי) בחדשות ערוץ 2, משפחתו של דגן פנתה למוסד בבקשה חריגה - לאפשר את שחרורו של האסיר אהוד אולמרט, שדגן היה ראש המוסד בזמן כהונתו, להלוויה.  



לפי הדיווח, משפחתו של דגן פנתה למוסד וביקשה מהם לפנות לשב"ס (שירות בתי הסוהר) על מנת שיאפשרו לאסיר אולמרט לקחת חלק בפרידה האחרונה ממנו. עוד ביקשה המשפחה, כי הטקס יתקיים ללא נוכחות של אמצעי התקשורת, על מנת לאפשר לאנשי המוסד להגיע ולהשתתף. מאוחר יותר, עם הדיווחים על בקשת המשפחה, מהשב"ס הבהירו כי כלל לא התקבלה פנייה מאולמרט, ממשפחת דגן או מהמוסד לאשר את היציאה להלוויה וכי בכל מקרה, אולמרט לא עומד בקריטריונים לשחרורו לטקס. 



עם ההודעה על מותו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש המוסד יוסי כהן, ראשי האגפים ועובדי המוסד וגם בכירים נוספים במערכת הביטחון הביעו אתמול צער עמוק ומסרו תנחומים למשפחתו. דגן, שהיה בן 71 במותו, עבר לפני כמה שנים עבר ניתוח להשתלת כבד בבלרוס. בהתחלה נראה היה שהניתוח הצליח, אך בחודשים האחרונים הדרדר מצבו. דגן החזיק כרטיס אדי וקרניות עיניו נתרמו בהסכמת משפחתו.



הוא כיהן כראש המוסד במשך תשע שנים מ-2002 עד 2011 ומזוהה יותר מכל עם הפעולה החשאית לסיכול תכנית הגרעין של איראן וכוונותיה לייצר נשק גרעיני. הוא מונה ב-2002 ע"י ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, לראש המוסד. בעת כהונתו הוא פעל להפיכת הארגון למבצעי יותר והיה אחראי להתנקשויות בחמישה מדענים איראנים, חבלה בציוד תכנית הגרעין והחדרת וירוסים למחשבים שהפעילו את הסרכזות (צנטריפוגות) להעשרת אורניום בנתנז שבאיראן.

ב-2008 חוסל בדמשק מי שנחשב ל"שר ההגנה" של חיזבאללה, 
עימאד מורנייה, במבצע משותף שיוחס למוסד עם סיוע של ה-CIA. ‏דגן שירת כראש מוסד בתקופת כהונתם של ראשי הממשלה אריאל שרון, אהוד אולמרט ובנימין נתניהו, עימו ניהל יחסים קרירים. תקופת כהונתו הוארכה כמה פעמים, והוא פרש מהתפקיד בתחילת שנת 2011.



מאיר דגן. צילום ארכיון: ראובן קסטרו