טרור בטורקיה: משלחת מיוחדת של מד"א ופספורט קארד ובשיתוף משרד החוץ, צפויה להמריא הערב  מישראל לאיסטנבול בשעות הערב. המשלחת תכלול שני מטוסי מד"א ותסייע בהבאתם של הנפגעים הישראלים מהפיגוע שאירע היום באיסטנבול ארצה. זאת, על רקע דיווח של משרד החוץ  כי קיים חשש לחייהם של שני ישראלים בפיגוע שאירע בעיר והודעתה של טורקיה על כך שישראלית נהרגה במתקפה. המשלחת תכלול צוות רפואי וציוד, ותורכב מרופאים ופאראמדיקים של מד"א. 



עם הידיעה על הפיגוע הקשה באיסטנבול, כינס מנכ"ל מד"א את הגורמים הרלוונטיים בארגון והכריז על הפעלת נוהל הוצאת משלחת לטיפול והחזרת הנפגעים הישראלים. מנכ"ל מד"א אלי בין הסביר כי "מטרת המשלחת היא להגיע בהקדם האפשרי לנפגעים הישראלים בפיגוע הקשה ולדאוג לחזרתם המהירה והבטוחה ארצה". במקביל, הוא סיפ רכי במד"א עומדים בקשר עם גורמים מקומיים בטורקיה, משרדי הממשלה הרלוונטיים ועם הסהר והצלב האדום.
 
מנכ"ל מד"א אלי בין הוסיף: ״מד"א כצלב האדום הישראלי התארגן בתוך זמן קצר על-מנת להגיע בהקדם האפשרי לנפגעים הישראלים בטורקיה ולדאוג לחזרתם הבטוחה ארצה. משעות הצהריים אנו עמודים בקשר רציף מול כל הגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל בראשם משרד החוץ, ומתעדכנים ממנכ"ל הסהר האדום הטורקי. אנו מקווים לחזרתם המהירה של כל הנפגעים בשלום לישראל".
 עד כה ידוע כי  ישנם 9-10 פצועים ישראלים נוספים, חלקם קשה. הם מאושפזים בארבעה בתי חולים שונים. 12 ישראלים נוספים מוגדרים כמנותקי קשר.


ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל עדכונים שוטפים מחדר המצב של משרד החוץ בעקבות הפיגוע באיסטנבול, בו נפצעו ישראלים. נתניהו הורה לתגבר בכח אדם את הקונסוליה של ישראל באיסטנבול, והנחה להשיב לארץ את הישראלים שנפצעו בפיגוע.

קבוצה של 14 ישראלים נפגעה בפיגוע. ה-14 שהו במסעדה ברחוב קניות הומה אדם בעיר ליד כיכר טקסים, כשמחבל מתאבד הגיע למקום והתפוצץ. במשרד החוץ נערכים דיוני חירום בנושא כרגע. הישראלים מטופלים בבתי חולים שונים בעיר. חלקם עדיין מנותקי קשר. ח"כ איימן עודה פרסם כי שישה מהנפגים באירוע הם ערבים-ישראלים.  



אחת מהישראליות שנפגעו במתקפה עדכנה בפוסט בחשבון הפייסבוק שלה: "אני בסדר. פצועה קל אחרי הפיגוע. נמצאת בבית החולים ומתפללת שכל האנשים שאני אוהבת יצאו בשלום. התפללו איתי".