חשד לרצח והתאבדות כתוצאה מאלימות בתוך המשפחה. בשעות הצהריים הופרה השלווה במושב זיתן שליד לוד, לאחר שגופות בעל ואישה,  נמצאו על ידי בתם בת ה-17 בביתם, כאשר הם ירויים. גופת האם. בת 53 נמצאה בתוך הבית כשהיא ירוייה מספר פעמים בפלג גופה העליון וגופת האב בן ה-56 נמצאה במרפסת השירות של הבית ולידו אקדח. צוות רפואי קבע את מותם של הזוג ונפתחה חקירה לבירור נסיבות המקרה על ידי משטרת מרחב שפלה.



מעדויות שגובים חוקרי המשטרה במרחב שפלה שהגיעו למקום עולה כי במהלך שעות הצהריים המוקדמת ניסתה בתם של בני הזוג, נערה כבת 17 והצעירה במשפחה המונה שלושה אחים, להשיג את הוריה בטלפון על מנת לשוחח איתם.  משהגיעה חזרה לבית המשפחה לאחר יום לימודים שיגרתי הייתה זו היא שנקלעה לתוך מראות הזוועה, עוד עולה כי הבעל שסבל מבעיות בריאותיות קשות לא עבד בשנים האחרונות אולם בני הזוג והמשפחה אינם מוכרים לרשויות הרווחה או המשטרה ולא נרשמו בגינם אירועים קודמים.. 



פראמדיק מד"א, אחאב אסקלונה, שהגיע למקום תיאר את הזירה הקשה: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לדירה בה ראינו גבר ואישה בשנות ה-50 לחייהם שוכבים ללא רוח חיים עם פציעה חודרת בפלג גופם העליון. לצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם במקום". שכנתם הוסיפה: "בחיים לא הייתי מאמינה עליהם. זה נראה לי כמו חלום בלהות, סיוט. מסכנים הילדים שיצטרכו להמשיך לבד בלי ההורים. זה לא קשישים שהלכו לעולמם זה אנשים באמצע שנות החמישים פשוט אסון".



משה כהן, שכן ילדות של המשפחה, פגש עוד בשעות הבוקר את בני הזוג. . "בשש וחצי בבקר ראיתי אותו ודיברנו. התעניינתי לשלומו והוא אמר שהכל בסדר. רעייתו היתה בתוך המכולת , הוא תמיד הסתובב עם אשתו . בשנה האחרונה הוא לא עבד וזה כנראה עשה לו משהו מה גם שהוא עבר לאחרונה אירוע מוחי. אישית הכרתי אותם כזוג מקסים שעל פניו נראה בסדר גמור. קשה להאמין, פשוט עצוב".



רק לפני חודשיים רצח בעל את אשתו באכזריות בבת ים. במהלך ויכוח שנבע בשל השתתפות מלכה ביניאשווילי בת ה-69 באירוע משפחתי במסעדה לא כשרה, תקף אותה בעלה, מאוייסי ביניאשווילי, בן ה-76 בעזרת קרש והיכה אותה בראשה פעם אחר פעם עד שנפטרה. למשרד הרווחה מגיעים מדי שנה כ-40 אלף דיווחים על מקרי אלימות בתוך המשפחה. על פי נתוני משטרת ישראל, בין השנים 2009-2015 נרצחו בישראל 92 נשים בידי בני זוגן. 22% מהן יהודיות ילידות ישראל, 26% נשים מהמגזר הערבי, 15% עולות מאתיופיה, 21% עולות מרוסיה ובריה"מ לשעבר ו-14% בעלות אזרחות זרה.



בסוף חודש פברואר, אישרה ועדת השרים את הצעתו של שר הרווחה, חיים כץ (ליכוד), את הקמתה של צוות מנכ"לי משרדי ממשלה שיגבש תכנית לאומית למניעת אלימות במשפחה. בראשות הועדה יעמוד מנכ"ל משרד הרווחה, אליעזר יבלון, והוא אמור להגיש לממשלה את תכנית העבודה המפורטת בתוך חצי שנה כהמלצות שיחייבו את הממשלה.