ישראל אהרוני רגיל בדרך כלל לאכול, להכין ולבקר אוכל, אבל ספק גדול אם יצא לו גם לפוצץ ירקות, אותם הוא מאוד אוהב ומעריך. אבל למען המטרה הזאת, החליט השף לחרוג ממנהגו. אהרוני ניסה להעלות את המודעות לגבי הפציעות שיכולות להתרחש בעקבות נפצים וחזיזים, שהפכו להיות הצעצועים האהובים על מרבית הילדים בחג פורים. היום נתפסו אלפי נפצים בדירה בדרום ת"א ובחקירת המשטרה עלה כי בני הזוג רכשו את הנפצים המסוכנים באזור השרון, ומכרו אותם לקטינים בתל אביב. מידע מודיעיני על מכירת נפצים לקטינים הוביל את בלשי מרחב יפתח לדירה בדרום ת"א.



השף ישראל אהרוני נרתם למשימה והתנדב להופיע בסרטון ולהדגים, באמצעות חבלן מורשה, מה קורה כאשר מפוצצים ירקות ופירות עם נפצים. זאת על מנת להמחיש כיצד נפצים מסכנים ילדים ועלולים לגרום לקטיעת אצבעות, כוויות ופגיעות קשות בעיניים.




אורלי סילבינגר מנכ"לית ארגון 'בטרם לבטיחות ילדים' התייחסה לנתונים ואמרה: "הנפצים והחזיזים הנמכרים בשנים האחרונות מסוכנים הרבה יותר מאלו שהיו בעבר וגורמים לפגיעות מאוד קשות. למרות שמשרד הכלכלה מקדם אכיפה בחנויות המוסדרות בכדי למנוע מכירה של נפצים וחזיזים עדיין ישנם מאכרים אשר מצליחים להגיע לילדים ליד בי הספר ומקומות המשחק ומוכרים להם נפצים וחזיזים האסורים למכירה על פי חוק ואשר מסכנים את בטיחותם. את התופעה הזו אפשר למנוע על ידי מודעות מוגברת ומעורבות של ההורים והאזרחים בקהילה.

"מדי שנה נפגעים בפורים ילדים ובני נוער רבים כתוצאה משימוש בנפצים, בחזיזים בצורה קשה המגיעה לקטיעת אצבעות, כוויות קשות, פגיעה בעיניים ולעיתים אף לעיוורון. בתקופת חג פורים אנו רואים כי ילדים ובני נוער נפגעים פי 2.4 יותר מצעצועים מסוכנים ותחפושות ביחס לשאר ימות השנה, כאשר עיקר הפער נובע מהיפגעות מנפצים. כ- 96% אחוז מהם בנים, בעיקר בגילאי 10-14".