מתחזקת ההערכה כי השריפה שאירעה לפנות בוקר בביתו של אברהים מוחמד דוואבשה בדומא, איננה בוצעה על רקע לאומני, כך הותר הערב (ראשון) לפרסום. הממצאים שאותרו עד כה בזירת האירוע אינם מתיישבים עם מאפיינים של הצתה מכוונת על ידי יהודים. שאר פרטי החקירה נותרו תחת צו איסור פרסום.



כזכור, אלמונים הציתו בשעות הלילה המאוחרת באמצעות בקבוקי תבערה, את ביתו של העד המרכזי בפרשת רצח בני משפחת דוואבשה בדומא - אברהים מוחמד דוואבשה. העד ואשתו הצליחו להיחלץ, אך נפגעו משאיפת עשן ופונו לקבלת טיפול רפואי. מקורות פלסטינים מסרו כי האלמונים השליכו בקבוקי תבערה בשעה 2:00 לפנות בוקר אל תוך הבית, הנמצא מול הבית בו אירע האסון ונמלטו. בני הזוג פונו לבית החולים "רפידיה" בשכם, לאחר שנפגעו משאיפת עשן.



עוד דווח כי למקום הגיע כוח צבאי גדול יחד עם חוקרים ממשטרת יו"ש ופתחו בחקירה. מחזיק תיק ההתנחלויות ברשות הפלסטינית בצפון הגדה, רסאן דגלס, אמר הבוקר כי "אלמונים השליכו שני בקבוקי תבערה לתוך בית העד היחיד בשריפת משפחת דוואבשה למוות בשנה שעברה ונמלטו". הוא סירב להפנות אצבע מאשימה כלפי מתנחלים, מאחר ולא הייתה עדות להימצאות מתנחלים במקום בעת הצתת הבית, אולם ברשתות החברתיות הפלסטיניות, האשימו באירוע את "משתפי הפעולה הפלסטינים שנשלחו כדי לחסל את העד". כאמור, הערב פורסם כי מתחזקת ההערכה שלא מדובר באירוע על רקע לאומני. עם זאת, החקירה נמשכת. 



הצתת ביתו של העד המרכזי בפרשת ההצתה בדומא. צילום: סוכנות מען




כזכור, ב- 31.7.2015 הוצתו בכפר דומא שני בתים ועל קירותיהם נכתב "נקמה" ו"יחי מלך המשיח". באחד הבתים ישנו באותה העת בני משפחת דוואבשה והבית השני היה ריק מאדם. כתוצאה מההצתה, נשרף למוות עלי דוואבשה בן השנה וחצי, אב ואם המשפחה סעד וריהאם נפצעו פצעים אנושים ומתו מפצעיהם מאוחר יותר. אחמד, ילד נוסף למשפחה כבן ארבע וחצי, נפצע קשה מאוד ונמצא כיום בשיקום.



עמירם בן אוליאל (21) הודה בתכנון הרצח בדומא ובשורה נוספת של הצתות ופיגועי טרור יוצאים. בנוסף לכך, הוגש כתב אישום נגד א.א, קטין בן 17 בעל אזרחות ישראלית אמריקאית אשר הופלל והודה בתכנון ההצתה בדומא, והודה בהצתה של עוד כמה אירועי "תג מחיר". מבצע ההצתה, בן אוליאל, מסר בחקירתו כי השניים בחרו בבית בעל משמעות, השייך לאדם עשיר, כדי שהמעשה יותיר רושם עז. לפי השב"כ, השניים היו מועדים למעשה וידעו שזה עלול להסתיים במוות של בני אדם, בניגוד לאירועי עבר בהם הציתו בתים ריקים.