אביתר קיטץ, תושב עפולה בן 52, נרצח לפני חודשיים ע"י קטין בן 17 וחצי בשל טעות בזיהוי. בכתב אישום שהוגש הבוקר (שני) לפרקליטות מחוז צפון נגד הקטין, שפרטיו חסויים בשל גילו, הוא נאשם ברצח בכוונה תחילה והצתת רכב מנועי.

הפרשה החלה לפני חודשיים, כשנמסר דיווח למשטרה על תאונת דרכים של רוכב אופניים, בה נפצע אדם באורח קשה. באותו הלילה, הפצוע שהוגדר אז כאלמוני, הגיע לבית החולים, שם התברר כי לא מדובר בתאונת דרכים אלא בתקיפה באמצעות דקירה. לזירה הוזעקו כוחות משטרה רבים ונאספו ממנה ממצאים וראיות ע"י חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי.

הראיות הצביעו על השתלשלות אירוע הרצח ואותרו ממצאים המאשרים כי אכן מדובר ברצח. עם פתיחת החקירה, הוטל צו איסור פרסום על פרטיה. חוקרי משטרת ישראל הצליחו להגיע לזהות החשוד, שעל פי החשד רצח את המנוח בשל טעות בזיהוי. עוד נחשד כי הרקע לאירוע הוא סכסוך עברייני קודם עם אדם אחר, שבמהלכו ארעו מספר אירועים אלימים בין החשוד לאדם איתו הוא מסוכסך, ביניהם הצתות רכב ותקיפות שונות.

מהחקירה עולה כי הנרצח יצא לרכיבה על אופניים חשמליים ברחוב קירשטיין שבעיר עפולה כשהוא עוטה צעיף על צווארו. החשוד הבחין בנרצח והניח כי מדובר באדם עימו הוא מסוכסך, ניגש לביתו שנמצא בסמיכות, הצטייד בסכין והמתין לקורבן שהמנוח יחלוף שוב. עת שהגיע המנוח על אופניו, הגיח החשוד מאחור ורדף אחריו וזאת מבלי שהמנוח מרגיש, ודקר אותו מספר פעמים בגבו. כאמור, כתוצאה מדקירות אלו נקבע מותו של הקורבן בבית החולים העמק בעפולה.