בהשתתפות אלפי בני אדם מתושבי דימונה והנגב, נערכה היום (שני) הלווייתה של שמחה דמרי ז"ל, שנרצחה בפיגוע הטרור במרכז העיר איסטנבול. בין המשתתפים סגן השר איוב קרא (ליכוד) וראש העירייה בני ביטון.



בתה עדי קראה בבכי דברים שכתב בעלה של שמחה, אבי, שלא יכל להגיע להלוויה בשל מצבו הרפואי: "לא יודע מה קרה, אני רק יודע שהעולם נחרב. תכננו את יום ההולדת ה-60 שלך. כמה אנשים יישארו בודדים, כל המשפחות והנזקקים שדאגת להם". ואז הקריאה עדי את דבריו של האב לארבעת ילדיו, יוחאי, נדב, בן ועדי: "אני אהיה חזק בשבילכם ואשמור על המשפחה מאוחדת'".



הבן יוחאי אמר כשהוא מתייפח על קבר אמו הטרי: "אמא, אני מבטיח לך שנמשיך בדרכך ונשמור על כולם. אהבת הזולת שהנחלת בנו תישאר לנצח. תודה שגידלת אותנו באהבה רבה והיום אנחנו מבינים כמה דימונה אהבה ואוהבת אותך".



מבית החולים סורוקה בבאר שבע, לשם הגיע הבעל ביום ראשון אחר הצהריים, נמסר כי "שיפור קל חל במצבו של אבי דמרי, שנפצע בפיגוע באיסטנבול. מצבו מוגדר בינוני, הועבר מהיחידה לטיפול נמרץ למחלקה כירורגית". בשל מצבו הרפואי נבצר מאב המשפחה להשתתף בהלוויה.



ח"כ איוב קרא אמר כי "מדינת ישראל תגדע את ידי הטרור בכל מקום, היום גם טורקיה מבינה שהטרור הוא לא רק נגד ישראל הוא גם נגדם. לא נאפשר פגיעה ביהודים בשום מקום בעולם ונעשה הכל בכדי לגדוע את ידיהם גם בארץ".



ראש עיריית דימונה, בני ביטון, ספד לתושבת העיר: "היום אנו מלווים למנוחות את שמחה דמרי, שנהרגה בפיגוע באיסטנבול. הפגיעה בשמחה היא פגיעה באחד מיסודות העיר, פגיעה באשת חסד, פגיעה באשת מידות, פגיעה וניסיון לערער את חיינו בכלל, פגיעה פיזית ונפשית במשפחות הקרובות, דמרי ואבו, וכאן אני יכול להעיד גם על פגיעה והזעזוע של תושבי העיר דימונה, שהכירו ומכירים מקרוב את המשפחה".



ביטון הוסיף, כי "תושבי העיר התוודעו לשמחה, כאשת חסד, שעסקה בחייה במתן בסתר, וסחבה אחריה את כל משפחתה לעסוק בזאת. טוב הלב, רוחב הלב היו מתכונותיה היסודיות, העזרה לזולת והרצון לעשות טוב, היו חלק ממנה ועשתה להדביק את סביבתה בתכונות אלה. אבי, בעלה יבדל לחיים ארוכים, שמכאן אנו שולחים לו ברכת רפואה שלמה והחלמה מהירה, הינו איש עסקים מצליח, אך אין לשכוח שמאחורי אבי המצליח עמדה אישה דעתנית, ממש עזר כנגדו, אישה חכמת לב. זו הייתה שמחה, שידעה לפנות את הבעל מדאגות היום יום, לחנך ולגדל ילדים ולבנות בית לתפארת, המשפחות העיר והמדינה. על כך כבר אמרו חז"ל: 'חוכמת נשים בנתה ביתה'. שמחה ידעה להקרין מטוב ליבה, שלוותה וחיוכה התמידי על תלמידיה בגן. ואין זה פלא ששמחה הייתה לאחת הגננות המבוקשות בעיר. אכן אשת חייל, שתחסר למשפחתה הקרובה ולכולנו בכלל. יחסרו לנו תכונותיה הערכיות והיסודיות. יחסר לנו נועם הליכותיה, תחסר לנו שמחה בנוף האנושי החם והתומך הדימונאי".



מאוחר יותר היום יובאו למנוחות יונתן שור (40) בבית העלמים בקבוצת שילר ואברהם גולדמן (69) בבית הקברות בחולון. הפצועים הישראלים עדיין מאושפזים בבתי החולים, בהם גן אשתו של יונתן שור, ענבל, שנפצעה באורח קשה.



שמחה דמרי ובעלה אבי. צילום מסך: פייסבוק



הבוקר דווח בטורקיה שהמחבל, מחמט אוצטורק, זיהה את קבוצת הישראלים והתכוון לפגוע בהם. על פי הדיווח, אוצטורק זוהה במצלמות האבטחה כשהוא עוקב אחרי קבוצת הישראלים מרגע יציאתם מהמלון.



אתמול שלח נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אגרת תנחומים לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בה כתב: "אדוני הנשיא, נעצבתי מאוד לשמוע כי לרוע המזל, שלושה אזרחים ישראלים נהרגו ועשרה אזרחים ישראלים נפצעו, במתקפת הטרור הנפשעת שהתרחשה אמש באיסטנבול. המתקפה האכזרית הזו הוכיחה שוב כי על הקהילה הבינלאומית להתאחד במאבקה נגד הטרור המאיים על האנושות כולה ועל הערכים הבסיסיים שלנו ומהווה פשע נגד האנושות". 


"האומץ והרצון אותם מוכיח עמנו נגד פעולות ארגוני הטרור המבקשות לזרוע פחד, מעניקים לנו כוח במאבקנו. אני מבקש לשלוח את תנחומיי העמוקים ביותר לעם הישראלי ולמשפחות אשר איבדו את יקיריהן במתקפה הבוגדנית הזו באיסטנבול, בעודם מבקרים בעיר ומבקשים להכיר טוב יותר את התרבות שלנו. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים", סיכם וחתם: "רג'פ טאיפ ארדואן, הנשיא".