שאלון בן 300 שאלות מעורר מחלוקת: בימים אלו נדרשים קצינים ותיקים במשטרה לענות על שאלון, על פי הנחיית המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך והדבר גרם לזעם רב ומחאה קולנית בקרבם. אתמול אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של השר לביטחון הפנים חבר הכנסת גלעד ארדן לבדיקה תעסוקתית במשטרה. בעקבות ריבוי המקרים של ניצבים וקצינים בכירים שנחשדו והואשמו בעבירות של הטרדות מיניות וקיום יחסים אישים תוך ניצול יחסי מרות , יזם השר לביטחון פנים חוק המתיר לבצע בדיקות פוליגרף לקצינים בטרם שיבוצם או בטרם העלאתם בדרגה.



עוד קודם המהלך החליט המפכ"ל אלשיך להעביר שאלונים אל הקצינים והקצינות בהם הם נדרשים לענות על שאלות בתחום טוהר המידות וביניהן גם האם ניהלו קשרים אישיים במסגרת תפקידם עם מפקדיהם או קצינים בכירים בארגון. קצינות משטרה שנדרשו בימים האחרונים לענות על השאלות הקימו קול מחאה ואחת מהן אף העלתה פוסט בפייסבוק במסגרת קבוצה סגורה בה חברים קציני משטרה וקצינים בדימוס בו הציפה את הסוגיה האמורה.



"אחרי 20 שנה אתם שואלים אותנו האם שירתנו בצה"ל? אחרי 20 שנה אתם שולחים אלינו שאלון של 'מועמד לגיוס'? אחרי 20 שנה אתם מחייבים אותנו לענות על שאלות בסגנון '4 דקות ו – 20 שאלות? מה אנחנו זונות? שפני ניסיונות? מה זה פה?".



בהמשך הוסיפה הקצינה: "זה משטרה זה? בגלל כמה עשבים שוטים הפכתם את כולנו לעבריינים?! קוראים לזה 'ענישה קולקטיבית' ואתם יודעים מה? זה לא מתאים לנו! וממתי עננה היא עובדה? ועל 'חזקת החפות' שמעתם? ועל חוק יסוד כבוד האדם וחירותו לא שמעתם? ועל חוק יסוד חופש העיסוק לא שמעתם? מה הכל צריך להאכיל אתכם בכפית? תאזינו לשיר האלמותי של שמוליק קראוס - אחרי 20 שנה".



תגובת המשטרה: "במשטרת ישראל מתקיים מזה שנים תהליך התאמה תעסוקתית סדור ומובנה על פי קריטריונים שנקבעו. במסגרת תהליכי שיפור השירות למען לאזרח, לקחים שהופקו והתאמת הארגון להתפתחויות בתחום בעולם משאבי האנוש המודרני, הורחב תהליך ההתאמה התעסוקתית במטרה להבטיח שמתגייסים חדשים למשטרה, ושוטרים ושוטרות המשרתים בה, ינהגו בהתאם לערכים המובילים את הארגון, כגוף אוכף חוק, שאמור לשמש דוגמא ציבורית. התהליך כולל מספר שלבים שעיקרם: מענה על שאלון תעסוקתי משטרתי, מבדק מהימנות ממחושב אשר מהווה כלי סינון משמעותי לחריגות מן הנורמה והערכים הארגוניים, שיחה תעסוקתית ופוליגרף תעסוקתי ככל שיידרש".