הראיון שערך אתמול גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם אילנה ראדה, אמה של תאיר ראדה ז"ל, היכה גלים חזקים והעלה חשדות לגבי הרשעתו של רומן זדורוב ברצח. הבוקר (שני) שוחח גזית עם דוקטור חיים סדובסקי, מחבר הספר "לתפור חף משפע", שחקר את הפרשה במשך שנים.



בתחילת השיחה ציין גזית שפרקליטות המדינה הוציאה הודעה, שסתרה את דבריה של אילנה ראדה, למשל בעניין העדויות של שי מיקה יפרח, חברתה הקרובה של תאיר ז"ל, וכיום דיירת בית "האח הגדול", שלטענת הפרקליטות לא היו שקריות, כפי שטענה אתמול אילנה ראדה. "כל ההודעות שלה סתרו אחת את השנייה", אמר דוקטור סדובסקי בתגובה על שי מיקה יפרח. "בהודעה אחת היא אומרת 'שיחקתי עם הטלפון שלי בפרגולה' ובהודעה אחרת היא אומרת ש'הסוללה נגמרה שניות אחרי שתאיר קמה'. היא סתרה את עצמה ואמרה דברים שונים בכל ההודעות. ולא רק היא, בכל ההודעות שהתלמידים מסרו למשטרה, יש סתירות מטורפות ממש. אילנה ראדה כל כך צודקת".



גזית הזכיר שאילנה ראדה שאלה לאן נעלמו ביום הרצח כל החברות של בתה תאיר. "אני לא יודע לאן הן נעלמו", אמר דוקטור סדובסקי, "הן באמת עשו פעולות אחרות ממה שהיו רגילות לפעול, כפי שאילנה אומרת. שתי חברות הלכו לבית של אחת, שמעולם לא הלכו, ועוד ועוד". "אילנה ראדה רומזת רמז עבה כפיל, שיש בעיה עם החברות של תאיר. אנחנו לא אומרים שהחברות של תאיר רצחו אותה, כפי שיש תיאוריה כזו שמתרוצצת ברשת", אמר גזית. "יש כמאה ראיות נסיבתיות שמצביעות על בני נוער. חלקן על בנים וחלקן על בנות", ענה דוקטור סדובסקי, "המשטרה מודעת לראיות הנסיבתיות האלה, אבל אף אחד מאותם בני נוער לא נחקר, ולא נחקר באזהרה".



לדברי הדוקטור, בסמוך לתא השירותים בו אירע הרצח נמצאה עקבת נעל שלמה במידה 36. "היו שם בדם לפחות שלושה זוגות נעליים שונות זו מזו. אין לזה הסבר. הפרקליטות טענה בבית המשפט שיכול להיות שהיו 'מחלצים' שלא הגיעו אליהם, ואנחנו לא יודעים מי היה שם בתוך התא, דרך בתוך הדם. 'מחלצים', ככה הם קראו לזה. אין לי מושג למה הם התכוונו". "הם מודים שזדורוב הוא לא היחיד שהיה בתוך תא השירותים?, שאל גזית, ודוקטור סדובסקי ענה: "נכון, אבל יותר מזה, יש לנו את הרשימה של כל האנשים שהיו בזירה, הם אספו מהם את הנעליים ובדקו אותם, ולא מצאו אף אחד מהם שנעליו מתאימות לאחד משלושת זוגות הנעליים שהיו בזירה".



"זו הייתה חקירה כל כך מטומטמת", ציין הדוקטור. "בכל משטרות העולם נהוג לחקור קודם כל את מי שהיה אחרון עם הקורבן, את מי שקשר עצמו לזירה, את המקורבים לקורבן, בזה מתחילים. פה הם לא עשו שום דבר מהדברים האלה. הם חיפשו מבוגרים מההתחלה, הם תפסו את רפאל כהן, אחר כך תפסו את הגנן, היה להם אליבי, ומזל, אז הם שוחררו אחרי כמה ימים. גם לרומן זדורוב היה אליבי, אבל הוא נפל בפח. ב-31 בדצמבר 2014, היועץ המשפטי לממשלה קיבל תלונה מטעם חמישה חברים בקבוצה 'כל האמת על רצח תאיר ראדה'. בתלונה נכתב שארבעה אנשי חוק בדו ואפילו זייפו את כל הראיות שנמצאו כנגד זדורוב. אותם ארבעה אנשי חוק רימו את בית המשפט, השופטים בעצם דנו בראיות בדויות. זדורוב לא יבלה את שארית ימיו בכלא, הוא לא יבלה אפילו עוד שנה".



השתתף בהכנת הכתבה: אסף נבו